L'asteroide 2013 LR6 va passar a 105.000 quilòmetres de la Terra.
L'asteroide 2013 LR6 va passar a 105.000 quilòmetres de la Terra. (Foto: NASA)
Estats Units

Un asteroide de deu metres no registrat pels radars frega la Terra

L'asteroide va passar dissabte a la matinada a una distància de la Terra quatre vegades menor de la que ens separa de la Lluna. Es tracta que l'asteroide 2013 LR6 i va ser descobert pels sistemes de detecció només un dia abans de la seva màxima aproximació a la Terra, que va ser a 105.000 quilòmetres sobre l'oceà Austral, al sud de Tasmània, a Austràlia.

RedaccióActualitzat
Un asteroide de deu metres d'ample va passar dissabte a la matinada a una distància de la Terra quatre vegades menor de la que ens separa de la Lluna. Es tracta que l'asteroide 2013 LR6 i va ser descobert pels sistemes de detecció només un dia abans de la seva màxima aproximació a la Terra, que va ser a 105.000 quilòmetres i, en concret, sobre l'oceà Austral, al sud de Tasmània, a Austràlia. I és que aquest tipus d'objectes relativament petits, com un camió, són molt difícils de detectar.

Fa una setmana, n'hi va haver un altre: el QE2, de 2,7 quilòmetres d'ample, que va passar a 5,8 milions de quilòmetres de la Terra.

La NASA assegura que ha trobat un 95% dels grans asteroides, els que tenen un diàmetre d'un quilòmetre o més, amb òrbites que els porten relativament a prop de la Terra. Un objecte d'aquesta mida va xocar contra el planeta fa uns 65 milions d'anys on ara es coneix amb el nom de península del Yucatán, a Mèxic, una col·lisió que va provocar un canvi climàtic que hauria provocat la desaparició dels dinosaures i moltes altres formes de vida a la Terra.