Un anunci anima els nens robats de la dictadura argentina a conèixer els seus orígens

Les àvies de la Plaza de Mayo difonen un anunci fet per néts que han recuperat la seva identitat i n'animen d'altres a seguir els seus passos. Calculen que uns 400 infants argentins encara no saben quins són els seus vertaders orígens. L'anunci s'emet per la televisió del país.
Un anunci anima els nens robats de la dictadura argentina a conèixer els seus orígens
Buenos Aires

Un anunci anima els nens robats de la dictadura argentina a conèixer els seus orígens

Les àvies de la Plaza de Mayo difonen un anunci fet per néts que han recuperat la seva identitat i n'animen d'altres a seguir els seus passos. Calculen que uns 400 infants argentins encara no saben quins són els seus vertaders orígens. L'anunci s'emet per la televisió del país.
L'anunci de les àvies de la Plaza de Mayo s'emet per la televisió argentina. (Foto:web abuelas)

L'anunci de les àvies de la Plaza de Mayo s'emet per la televisió argentina. (Foto:web abuelas)

"Encara hi ha 400 néts que no coneixen la seva identitat". És una de les advertències que fa un nou anunci promogut per l'organització d'àvies de la Plaza de Mayo, que busquen els seus fills i néts desapareguts durant la dictadura argentina.

Els protagonistes de l'anunci són néts i nétes que han recuperat la seva identitat i, des de la seva experiència, animen altres persones que puguin estar en una situació similar a conèixer els seus orígens posant-se en contacte amb l'organització de les àvies de la Plaza de Mayo.

Volen que es facin anàlisis d'ADN per saber si formen part o no dels grup d'infants que van ser segrestats i apartats dels seus pares durant la dictadura. El director de l'anunci, Ricardo Sabino, és un dels nens que va ser segrestat durant aquesta època fosca de la història argentina.

Segons informes oficials, 11.000 persones van morir o van desaparèixer entre els anys 1976 i 1983, però les organitzacions de drets humans n'eleven la xifra fins a 30.000.