Un 40% de les reclamacions dels consumidors estan relacionades amb el transport aeri<br>

Un 37,8% de les reclamacions presentades al Centre Europeu del Consumidor (CEC) de Catalunya tenen a veure amb el transport aeri, sobretot pel que fa a cancel·lacions, retards en els vols, denegació d'embarcament i pèrdua d'equipatge. El CEC de Catalunya, un dels 15 centres d'aquestes característiques que hi ha a Europa, va rebre l'any passat 357 reclamacions, 235 de les quals encara estan en tràmit. Segons la mateixa institució, també destaquen les reclamacions sobre articles electrònics i compra o lloguer d'automòbils.
Un 40% de les reclamacions dels consumidors estan relacionades amb el transport aeri
Barcelona

Un 40% de les reclamacions dels consumidors estan relacionades amb el transport aeri

Un 37,8% de les reclamacions presentades al Centre Europeu del Consumidor (CEC) de Catalunya tenen a veure amb el transport aeri, sobretot pel que fa a cancel·lacions, retards en els vols, denegació d'embarcament i pèrdua d'equipatge. El CEC de Catalunya, un dels 15 centres d'aquestes característiques que hi ha a Europa, va rebre l'any passat 357 reclamacions, 235 de les quals encara estan en tràmit. Segons la mateixa institució, també destaquen les reclamacions sobre articles electrònics i compra o lloguer d'automòbils.
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge
La memòria d'aquest organisme, depenent a Barcelona de l'Agència Catalana del Consum, subratlla que el 2005 el sector amb més queixes va ser el dels viatges, en especial els relacionats amb el sector aeri. La majoria de requeriments procedeixen de ciutadans comunitaris d'Irlanda, el Regne Unit, França i Itàlia.

Al sector del transport aeri, el segueixen reclamacions sobre articles electrònics, que suposen un 13,4%. Com en any anteriors, diu l'informe, la majoria de reivindicacions van ser interposades per ciutadans britànics o irlandesos que havien comprat material fotogràfic a les Illes Canàries.

El tercer lloc del rànquing de queixes hi ha les demanades per la compra o lloguer de vehicles (un 12,3%). S'ha percebut un augment en les reclamacions per la compra de vehicles de segona mà a Alemanya.

Finalment, l'allotjament turístic acumula el 7,3%; el turisme -viatges combinats i agències de viatges-, el 5,6%; els allotjaments compartits, el 5,3%, i el comerç electrònic, el 3,4%.

ÀUDIOS RELACIONATS