Ultramagic fabrica el seu globus aerostàtic número 2.000 trenta anys després de fundar l'empresa

Ultramagic fabrica el seu globus aerostàtic número 2.000 trenta anys després de fundar l'empresa

Ultramagic fabrica el seu globus aerostàtic número 2.000 trenta anys després de fundar l'empresa

Detall de tres cosidores de l'empresa Ultramagic cosint les teles dels globus. 23 de juny de 2016. (Horitzontal)

Detall de tres cosidores de l'empresa Ultramagic cosint les teles dels globus. 23 de juny de 2016. (Horitzontal)

ACN Igualada.-El fabricant de globus aerostàtics Ultramagic Balloons, amb seu a l'aeròdrom d'Igualada-Òdena, està de celebració. L'empresa, que és líder mundial del sector, acaba de fabricar el seu globus número 2.000. "És molt fàcil dir-ho, però 2.000 són molts globus". Així s'expressava Josep Maria Lladó, director general de la firma, que està enllestint els preparatius per celebrar aquest dissabte una gran festa amb els treballadors i representants de l'empresa. La història va començar amb un vol de tres catalans per l'Àfrica i, avui en dia, l'empresa dóna fenia a 45 treballadors i factura prop de 4 milions d'euros anuals. En aquests moments Ultramagic ven els seus globus a una seixantena de països d'arreu del món i està estudiant la possibilitat d'entrar a nous mercats com el xinès, tot i que Lladó lamenta que "és complicat, perquè posen moltes traves".

L'empresa Ultramagic va començar la seva aventura l'any 1978 quan tres catalans van construir el seu propi globus aerostàtic per fer una expedició per l'Àfrica. A partir d'aquí, Josep Maria Lladó, un dels expedicionaris, va començar a gestar l'empresa, que actualment dóna feina a uns 45 treballadors. Lladó recorda que "la nostra passió va passar a ser la nostra feina". Al llarg d'aquests 33 anys d'històrica Ultramagic s'ha convertit en una de les empreses líders del món de fabricació de globus i aquests dies estan de celebració per haver complert un gran objectiu, arribar a la fita dels 2.000 globus fabricats.En els darrers anys Ultramagic ha estabilitzat la producció a les 100 unitats anuals i esperen aquest 2016 superar lleugerament aquesta xifra, ja que, segons ha explicat a l'ACN Josep Maria Lladó, "aquest any ha començat molt bé i intentem obrir nous mercats". En referència a aquesta darrera qüestió, el director general de la companyia ha avançat que estan treballant per poder exportar els seus globus a la Xina, tot i que ha lamentat que es tracta d'un mercat "difícil", ja que "posen moltes traves per entrar productes de l'exterior". Si aconsegueixen entrar al mercat xinès, aquest se sumarà a la seixantena de països als quals Ultramagic exporta els seus productes. En aquest sentit, Lladó valora positivament el fet de "no dependre només d'un mercat perquè així pots esquivar millor les crisis". A la fàbrica d'Igualada, Ultramagic fabrica, principalment, globus de passatgers. Segons ha detallat Lladó, a l'empresa s'hi fan globus de mides molt diferents, des de cistelles per a una sola persona, fins a d'altres on n'hi caben 24. Aquestes últimes poden arribar a pesar fins a 500 quilos i Lladó ha explicat que "es necessiten moltes persones per a poder-les moure". Pel que fa als preus, els més petits tenen un cost per sota els 20.000 euros i els més grans costen al voltant de 100.000 euros i triguen al voltant de tres mesos a construir-se i entregar-se al client. Com qualsevol negoci, el món dels globus no s'ha lliurat de la crisi econòmica i Lladó recorda que "fa dos o tres anys que ho vam passar força malament". Amb tot, el director general de la companyia celebra que la situació sembla que està remuntant, tot i que no es mostra molt optimista de cara el futur. "A nivell general, crec que el país ho té complicat, no només per la crisi, sinó perquè cada cop hi ha més competència a nivell de les empreses manufactureres i tot és més global", ha expressat Lladó. Lladó també s'ha dedicat al llarg d'aquests trenta anys a difondre la cultura del globus i, de fet, és un dels impulsors del festival igualadí European Balloon Festival, que se celebra a principis de juliol a la capital de l'Anoia. Creu que a Catalunya encara hi ha molt camí per córrer en aquest aspecte i destaca que al país "hi ha diverses empreses que ofereixen vols turístics que ho fan molt bé".