Twitter experimenta l'augment del nombre de caràcters a 280

La xarxa social ha iniciat una prova per duplicar el límit de caràcters en les piulades d'un grup reduït d'usuaris
Twitter experimenta l'augment del nombre de caràcters a 280
San Francisco

Twitter experimenta l'augment del nombre de caràcters a 280

La xarxa social ha iniciat una prova per duplicar el límit de caràcters en les piulades d'un grup reduït d'usuaris
Twitter assegura que el límit de caràcters "és la principal causa de frustració per a aquells que tuitegen en anglès"

Twitter assegura que el límit de caràcters "és la principal causa de frustració per a aquells que tuitegen en anglès"

Un grup reduït d'usuaris de Twitter ja pot escriure missatges de fins a 280 caràcters des d'aquest dimarts a les onze de la nit. La xarxa social ha iniciat una prova per duplicar el límit de caràcters en les piulades, que passaran de 140 a 280. La selecció dels usuaris que poden escriure el doble s'ha fet de manera aleatòria i a nivell mundial, tot i que seran tots els usuaris els que podran veure aquestes piulades més llargues.

 

Twitter assegura que el límit de caràcters "és la principal causa de frustració per a aquells que tuitegen en anglès". En un comunicat, la companyia explica que el límit de caràcters no afecta de la mateixa manera tots els usuaris: aquells que tuitegen en idiomes que utilitzen caràcters kanji, com el japonès, el xinès mandarí o el coreà poden "dir més amb menys".

En canvi, els tuitaires que escriuen en l'alfabet occidental, com els que piulen en anglès, català o castellà, esgoten més fàcilment els 140 caràcters. Només un 0,4% dels tuits en japonès arriben als 140 caràcters, mentre que aquest percentatge s'eleva al 9% per a les piulades en anglès. Aquesta dada és especialment rellevant perquè Twitter assenyala que, als països on els usuaris tenen "caràcters de sobres", s'hi tuiteja més.

Brevetat i rapidesa

Aquest experiment s'enfronta amb un dels senyals d'identitat de Twitter: els 140 caràcters. De fet, Twitter deu el nom a la paraula anglesa "tweet", que significa "piular", la manera com es comuniquen els ocells. Precisament, la xarxa social volia imitar la comunicació de les aus: breu i ràpida. La limitació de caràcters ha obliga els usuaris a "comprimir" les seves idees, editant o suprimint algunes paraules, o bé a expressar-se a través de diversos tuits, els populars "fils".

L'any passat, Twitter ja va permetre als usuaris expressar-se més àmpliament quan va fer que enllaços, fotos i vídeos deixessin de restar caràcters dels tuits.

Si els resultats de l'experiment són positius, Twitter podria estendre els 280 caràcters a tots els perfils. Això faria "més senzill l'ús d'un compte sense renunciar als valors originals de brevetat i rapidesa".