janquim

Twitter canvia la comunicació entre les persones de tot el món 5 anys després de néixer (i 2)

Cinc anys després d'estrenar-se, el Twitter ha transformat la manera de comunicar-se. Empreses, polítics, institucions i persones famoses intenten ser presents en aquest espai, no sempre amb èxit i sovint amb alguna polèmica.

Actualitzat
(Continua d'aquí)

La facilitat per escriure també ha suscitat diverses polèmiques.

Polèmiques i campanyes

Arturo Pérez-Reverte
en va protagonitzar una pel seu insult a l'exministre d'Afers Exteriors, Miguel Ángel Moratinos i a David Bisbal el seu comentari sobre les piràmides d'Egipte durant la revolta en aquest país li va valdre un seguit de reaccions humorísitiques.

Paul Chambers va fer una broma sobre un aeroport i el jutge va considerar que la seva amenaça de fer-lo volar pels aires era real. Un còmic ha estat acusat de mostrar-se desconsiderat en els seus missatges humorístics, com ara aquest: "Els japonesos són realment avançats. No van a la platja sinó que la platja va cap a ells".

Però també ha permès emprendre una campanya social per fer reflexionar els altres usuaris sobre la vida dels captaires urbans.

Polítics i "aparells"

Diversos polítics s'han trobat amb problemes a causa de la seva loquacitat en aquesta xarxa. De moment al govern català encara no se l'ha "enxampat" en una d'aquestes situacions però no es pot descartar donada la presència massiva dels seus membres a les xarxes socials, inclosos força consellers.

El govern anterior va ser responsable d'una arribada gradual a aquesta xarxa. L'exconseller Ernest Maragall, per exemple, va començar recomanant un article sobre la independència i no fa gaire es referia des del Twitter i de nou a un text sobre aquesta qüestió. Va ser mitjançant aquesta via de comunicació que va mostrar la seva distància amb el que s'ha anomenat "l'aparell del PSC".

L'èxit es pot mesurar en el nombre d'usuaris i el seu creixement, ja que cada dia s'hi incorporen més de 450.000 nous comptes, o el nombre de missatges emesos, que es calculen en prop de 140 milions cada dia, però també es pot avaluar a partir d'una dada signficativa: al seu voltant han sorgit moltes altres eines que hi estan associades, programes que permeten enganxar-hi fotografies, fer una gestió de diversos comptes o endreçar els missatges per observar millor l'emissió d'opinions.

Feliços i infeliços

Twitter es divideix de fet en dos grans grups, segons un estudi de Yahoo amb la universitat de Cornwell. Després d'analitzar milions de misatges de més de 100.000 usuaris, els psicòlegs arriben a la conclusió que la gent més feliç segueix persones amb les seves característiques mentre que els que se solen classificar com a infeliços acaben trobant més interessants els missatges dels que són més com ells, com explica NewScientist

Com explica el professor José Luis Orihuela, Twitter té a favor la simplicitat del seu ús i en contra que encara no està clar quin és el seu model de negoci. Ara fa un any ja es mostrava com un servei en explosió. Però encara no queda clar com ingressaran prou diners per rescabalar-se del finançament aconseguit. 



Anar al contingut