"TVG: el tren de mai arribar", a debat a "Àgora"

El projecte de línia d'alta velocitat Madrid-Barcelona-Figueres va néixer l'any 1986 i tenia una data prevista de posada en funcionament: el 2004. Ara els més optimistes miren l'horitzó del 2008 o del 2009. Per parlar d'aquestes i moltes altres qüestions, el debat d'"Àgora" d'aquest dijous, conduït per Ramon Rovira, comptarà amb la presència de Felip Puig, conseller d'Obres Públiques i Urbanisme; Àngel Llovet, degà del Col·legi d'Enginyers Industrials de Catalunya; Josep Maria Fabregat, president de la Comissió de Política Territorial del Parlament de Catalunya; Lluís Torres, regidor d'Urbanisme de l'Ajuntament de Lleida, i Salvador Curcoll, director d'Infraestructures i Territori de la Cambra de Comerç de Barcelona.
"TVG: el tren de mai arribar", a debat a "Àgora"
TVC

"TVG: el tren de mai arribar", a debat a "Àgora"

El projecte de línia d'alta velocitat Madrid-Barcelona-Figueres va néixer l'any 1986 i tenia una data prevista de posada en funcionament: el 2004. Ara els més optimistes miren l'horitzó del 2008 o del 2009. Per parlar d'aquestes i moltes altres qüestions, el debat d'"Àgora" d'aquest dijous, conduït per Ramon Rovira, comptarà amb la presència de Felip Puig, conseller d'Obres Públiques i Urbanisme; Àngel Llovet, degà del Col·legi d'Enginyers Industrials de Catalunya; Josep Maria Fabregat, president de la Comissió de Política Territorial del Parlament de Catalunya; Lluís Torres, regidor d'Urbanisme de l'Ajuntament de Lleida, i Salvador Curcoll, director d'Infraestructures i Territori de la Cambra de Comerç de Barcelona.
Actualitzat
Arribarà algun dia el tren de gran velocitat a Catalunya? I si hi arriba, en quines condicions ho farà? Qui en té la culpa, d'aquest retard? Les difícils negociacions entre les administracions sobre el traçat i la ubicació de les estacions, les deficiències detectades en la infraestructura de les vies, les dificultats del terreny o la falta de voluntat política? D'altra banda, el govern francès sembla que no té gaire interès per fer arribar el TGV a Perpinyà, i opta per estendre l'alta velocitat ferroviària cap a Itàlia i la vessant atlàntica. Això suposa que el TGV català queda aturat al sud dels Pirineus, i s'esvaeixen així les possibilitats de comunicació ràpida amb la resta d'Europa. La política ferroviària del govern espanyol destina prop del 80% del seu pressupost a l'alta velocitat. Això fa que oposició i usuaris critiquin la falta d'atenció cap a les altres vies i que es qüestionin les astronòmiques inversions en el TGV -prop de 4.000 milions d'euros aquest any-, sobretot si això va en detriment de la seguretat dels altres trens.