CCRTV

TVC fa les primeres proves de l'Estat de publicitat interactiva de televisió digital terrestre

La generalització de la tecnologia de televisió digital terrestre (TDT) és cada vegada més a prop. Televisió de Catalunya ja ha posat en marxa diverses campanyes de publicitat interactiva com a prova pilot de TDT, pionera a l'estat espanyol. L'experiència, que permet explorar les noves possibilitats de la publicitat en la televisió en obert del futur, s'està duent a terme des de fa uns mesos amb la participació de prop de 100 cases voluntàries, seleccionades prèviament d'entre més de 2.000 sol·licituds.

Actualitzat
Arran d'aquesta experiència es disposarà d'una informació de gran valor sobre l'acceptació dels serveis i l'ús de les aplicacions, i permetrà analitzar els avantatges més valorats per part dels usuaris. Fabricants com Sony, Philips, Samsung i Panasonic han aportat equips d'última generació abans del seu llançament comercial, fet que suposa un salt important cap al desplegament de la televisió del futur, per la qual ha volgut apostar fermament la Corporació Catalana de Ràdio i Televisió. Entre les campanyes de publicitat interactiva que s'han provat hi ha un anunci interactiu de la marca de roba interior masculina. En el moment de l'emissió de l'espot d'aquest producte els espectadors veuen un missatge sobreimprès a la pantalla que els convida a participar amb la frase "On et sentiràs millor?". A partir d'aquí els usuaris poden escollir el model de roba interior que més els agrada i seguidament responen un breu qüestionari. Si encerten la pregunta participen en un concurs i opten al premi. Una altre dels formats de publicitat que s'han sotmès al test consisteix en un joc interactiu que Estrella Damm planteja als espectadors durant l'emissió del programa "Una altra cosa" d'Andreu Buenafuente. Els espectadors són reptats a prémer la tecla "OK" del comandament a distància cada vegada que vegin aparèixer una estrella a la pantalla. Si aconsegueixen "caçar" les 8 estrelles que es mostren al llarg del programa reben un obsequi. Totes dues campanyes s'han dut a terme gràcies a la col·laboració dels anunciants, l'agència de publicitat Rapp Collins i als desenvolupaments de CCRTV Interactiva, TVC Multimèdia, Enginyeria i Arquitectura La Salle i Soluziona. A més de la publicitat també s'han fet altres experiències, com una porra futbolística abans dels últims enfrontaments del FC Barcelona contra el Real Madrid i el València. En aquest cas els espectadors havien d'indicar quants gols creien que marcaria cada equip i posteriorment jugar a una tanda de 5 penals. L'espectador que encertés el resultat i marqués més penals s'enduia un premi del portal d'informació esportiva de la CCRTV, elsesports.net.
Anar al contingut