"Els matins" va fer rècord de la temporada amb el programa més vist des del mes de setembre
"Els matins" va fer rècord de la temporada amb el programa més vist des del mes de setembre
Barcelona

TV3, referent informatiu en les eleccions dels EUA

Els "Telenotícies" són líders destacats, "Els matins" fa rècord de la temporada i el 324.cat dobla la mitjana diària, amb gairebé 23.000 usuaris únics

RedaccióActualitzat

Una vegada més, TV3 ha estat referent com en altres cites informatives. Els programes dedicats a les eleccions dels EUA i els informatius del dia han obtingut excel·lents resultats d'audiència i han liderat les seves franges d'emissió. Un lideratge que va començar de bon matí, amb el seguiment de l'escrutini fins que Donald Trump ja era matemàticament president electe. A partir de les 06.00, l'emissió simultània de TV3 amb el 3/24 va ser la primera opció per informar-se, amb registres d'audiència poc habituals en aquesta franja.

"Els matins", per la seva banda, va fer rècord de la temporada amb el programa més vist des del mes de setembre. El magazín matinal de TV3 va tenir una audiència mitjana de 95.000 espectadors, amb una quota del 17,6%, i va liderar la seva franja des del començament del programa i fins a les 11.30. Durant aquesta franja, "Els matins" va arribar a tenir una quota del 23,3% i es va situar a deu punts de la segona cadena més vista. A aquests resultats, cal afegir-hi els 14.000 usuaris únics que van seguir l'emissió, en directe, a través d'internet.

Les edicions dels "Telenotícies", per la seva banda, van ser líders destacats. L'edició de "TN vespre" va ser el programa més vist del dia i va tenir una audiència de 619.000 espectadors i una quota del 23%. El "TN migdia", que va ser el segon programa més vist del dia, el van seguir 488.000 espectadors i va tenir una quota del 20,7%.

La jornada es va tancar amb un altre programa dedicat a la notícia del dia, l'especial "Món 3/24. Trump: Una realitat incòmoda", que va tenir una audiència de 98.000 espectadors i una quota del 6,4%.

Tot plegat en una jornada en què el canal 3/24 va tornar a demostrar que és el canal informatiu de referència a Catalunya. En el conjunt del dia va tenir una quota del 2,1% i es va situar entre els primers llocs dels canals temàtics. 

L'increment del consum també es va detectar a internet: l'especial "E-16: EUA eleccions" va registrar gairebé 8.600 usuaris únics.

L'oferta informativa de TV3, de fet, va tenir molt bona acollida a internet. El portal 324.cat va doblar la mitjana diària, amb gairebé 23.000 usuaris únics. A les vuit del matí els usuaris únics a la web van arribar a triplicar els d'un dia normal, i durant tot el dia es van registrar bones dades. A més, es va doblar el consum de directe a la xarxa tant de TV3, amb més de 13.000 usuaris, com del 3/24, amb més d'11.000 usuaris. 

Pel que fa al consum de l'app, es van doblar els usuaris únics d'un dia normal, amb gairebé 38.000 usuaris. A xarxes, va tenir més d'un milió d'impressions a Twitter.

Anar al contingut