TV3 manté el liderat a l'abril i supera en 4 punts la resta de cadenes

TV3 ha tornat a liderar l'audiència a l'abril, amb el 14,9% de quota, i es manté al capdavant per vuitè mes consecutiu. Aquest fet li ha permès ser la més vista un total de 21 dies dels 30 que ha tingut el mes. D'altra banda, TV3 es manté també al capdavant, de manera aclaparadora, del rànquing dels 40 programes més vistos, amb un total de 23, entre els quals hi ha produccions de tots els gèneres. Finalment, cal destacar que la roda de premsa de Josep Guardiola anunciant la seva sortida del Barça va disparar les connexions en directe als portals, fins a les 222.000, i que la valoració qualitativa mensual de TV3 al panel de l'empresa GFK ha estat de 8,02.
TV3 manté el liderat a l'abril i supera en 4 punts la resta de cadenes
Sant Joan Despí

TV3 manté el liderat a l'abril i supera en 4 punts la resta de cadenes

TV3 ha tornat a liderar l'audiència a l'abril, amb el 14,9% de quota, i es manté al capdavant per vuitè mes consecutiu. Aquest fet li ha permès ser la més vista un total de 21 dies dels 30 que ha tingut el mes. D'altra banda, TV3 es manté també al capdavant, de manera aclaparadora, del rànquing dels 40 programes més vistos, amb un total de 23, entre els quals hi ha produccions de tots els gèneres. Finalment, cal destacar que la roda de premsa de Josep Guardiola anunciant la seva sortida del Barça va disparar les connexions en directe als portals, fins a les 222.000, i que la valoració qualitativa mensual de TV3 al panel de l'empresa GFK ha estat de 8,02.
Redacció
logotv3

Logotip de TV3

Segons dades de Kantar Media, TV3 continua com a líder destacada, amb un 14,9% de quota, percentatge que supera en 4 punts el d'Antena 3, que ha tingut el 10,9% i ha desbancat Tele 5 del segon lloc del rànquing de cadenes generalistes. En el tercer lloc del rànquing se situa TVE, amb el 10,6%. En el quart, Tele 5, que ha baixat dos llocs en relació amb el març, amb el 10,2%; en el cinquè, Cuatro, amb el 5,1%, i en el sisè, La Sexta, amb el 3,8%. Per la seva part, La 2 ha obtingut el 2,3%, i el 33, l'1,4%.

Dos aspectes destaquen del liderat de TV3 d'aquest abril: que ha estat la cadena més vista un total de 21 dels 30 dies; i que ha estat líder en les franges de matí, migdia, sobretaula i "prime time", de dilluns a divendres. Els programes líders de TV3 d'aquestes franges han estat: "Els matins", amb el 172%; "El gran dictat", amb el 15,5%; el "Telenotícies migdia", amb el 22,1%; "La Riera", amb el 25,4%; "Divendres", amb el 12,5%, i el "Telenotícies vespre", amb el 18,2%. A més, cal destacar el liderat exercit els diversos dies de la setmana per programes de TV3: "Crackòvia", els dilluns, amb el 25,2%; la sèrie "KMM", els dimarts, amb el 16,2%; els partits de la Champions de futbol dels dimecres, amb el 45,6%; "No me les puc treure del cap" i "Polònia", els dijous, amb el 19,5% i i el 19,3%, cadascun; i "Zona zàping" i "La gran pel·lícula", els divendres, amb el 19,1% i el 17,4%, respectivament. De la graella de TV3 dels dies feiners cal destacar també les quotes de "Tornarem", la sèrie de dos capítols que ha tingut una quota mitjana del 17,2%, i "Veterinaris", que ha tingut una tornada amb el 22,9% de mitjana de quota.

TV3 ha liderat l'abril també les franges de migdia i de vespre de la graella del cap de setmana, amb: el "Telenotícies cap de setmana migdia", que ha tingut de mitjana de quota el 25,1%; el "Telenotícies cap de setmana vespre", que ha tingut de mitjana de quota el 19,3%, i el programa "30 minuts", que ha tingut el 15,4%.

Els canals Esport3 i 3/24, líders del seu àmbit temàtic

Pel que fa al conjunt de canals de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), el percentatge total de quota d'audiència ha estat del 20,3%. A més de les dades de TV3 i el 33, cal destacar les dels canals temàtics de TVC, que són líders del seu àmbit: el canal Esport3, amb l'1,3%, té més del doble de quota que els seus competidors; i el canal de notícies 3/24 lidera també el seu àmbit, amb l'1,1%. I el canal Super3-3XL ha tingut l'1,6% de quota.

Un total de 13 programes de TV3, entre els 15 primers del rànquing

Pel que fa al rànquing dels 40 programes més vistos, TV3 manté el liderat de manera aclaparadora, amb 23, dels quals 13 entre els 15 primers. Les altres cadenes que han col·locat programes entre els 40 més vistos són Antena 3, TVE i Tele 5, amb 5, cadascuna; i La Sexta, amb 2.

Els 13 programes de TV3 situats entre els 15 primers del rànquing, entre els quals hi ha totes les edicions dels "Telenotícies", han estat: el partit d'anada de la semifinal de la Champions Chelsea-Barça, transmès el dimecres 18, en el segon lloc, i amb una mitjana de 2.313.000 espectadors i el 62,6% de quota; la pròrroga de la tornada de la semifinal de la Champions Madrid-Bayern, en el tercer lloc; el partit de la Lliga Llevant-Barça, en el quart lloc; "Crackòvia", en el cinquè lloc; "Veterinaris", en el sisè lloc; el "Telenotícies migdia", en el setè lloc; "No me les puc treure del cap", en el vuitè lloc; el "Telenotícies vespre", en el novè lloc; el "Telenotícies cap de setmana migdia", en el desè lloc; "APM? Extra", en l'onzè lloc; "Polònia", en el dotzè lloc; la pel·lícula "Gran Torino", en el tretzè lloc; i el "Telenotícies cap de setmana vespre", en el catorzè lloc.

La resta dels 10 programes de TV3 que han tingut plaça en el rànquing dels 40 més vistos són: "Zona zàping", en el lloc número 17; la transmissió del Gran Premi de Bahrain de Fórmula 1, en el lloc número 18; la sèrie "La Riera", en el lloc número 19; la sèrie "Tornarem", en el lloc número 20; "30 minuts", en el lloc número 21; "APM?", en el lloc número 22; la sèrie "KMM", en el lloc número 23; el "Telenotícies comarques", en el lloc número 27; "El vestidor", en el lloc número 28; i la pel·lícula "L'última legió", en el lloc número 35.

"La Riera", "Bola de drac" i els "Telenotícies", els més consumits sota demanda


Les dades del consum sota demanda als portals de la CCMA mostren que "La Riera" continua liderant aquest rànquing i al llarg de l'abril, els capítols de la sèrie ocupen 16 posicions en el rànquing dels 20 vídeos més vistos. Només ho supera la cançó del Mic. El tema musical de l'heroi dels més petits de la casa es col·loca en primera posició, amb 60.000 visualitzacions.

Tanmateix, la sorpresa de les dades de consum a la xarxa l'ha donat l'entrenador del Barça, Josep Guardiola, ja que l'emissió de la roda de premsa que va fer el divendres 27 per anunciar la seva marxa del club va apujar el consum en directe del senyal fins a les 14.500 hores i les 222.000 connexions; la mitjana habitual és d'unes 5.000 hores i 100.000 connexions , aproximadament. L'esdeveniment també va ser força seguit en diferit: el vídeo de la roda de premsa íntegra  ha tingut gairebé 10.000 visionats i el vídeo dels "Telenotícies", amb els moments més destacats de la roda de premsa ha aconseguit més de 18.000 reproduccions.

Les dades globals indiquen que el consum sota demanda a l'abril ha estat de 270.000 hores i 5.300.000 visualitzacions, i el de directes ha estat de 195.000 hores i 3.220.000 connexions.

El rànquing de programes l'encapçala "La Riera", amb 900.000 hits, seguit de "Bola de drac", amb 530.000, i dels "Telenotícies", amb 500.000. En quart lloc hi ha els vídeos del canal Super3, amb 320.000 visualitzacions, i en cinquè i sisè l'humor de "Crackòvia" i "Polònia", amb 280.000 i 180.000 hits, respectivament. La llista es completa amb Mic, amb 160.000 hits; "Alguna pregunta més?", amb 150.000; "Kubala, Moreno i Manchón", amb 132.000, i "El Temps", amb 90.000.

Els programes amb més descarregues de podcast són "Crackòvia", "Alguna pregunta més?" i "La Riera".

Alta valoració qualitativa del panel de l'empresa GFK per a TV3

Finalment, en relació amb la valoració qualitativa de la programació, en el panel de l'empresa GFK, TV3 ha tingut aquest abril una valoració global de 8,02, la més alta de les cadenes generalistes, i la tercera, en conjunt, després de La 2 i del 33, que treuen 8,50 i 8,47, cadascuna. Les altres cadenes generalistes tenen la valoració següent: Cuatro, un 7,89; La Sexta, un 7,87; TVE, un 7,80; Antena 3, un 7,66; i Tele 5, un 7,34.

TV3 manté el lideratge en els dos atributs més importants dels informatius: credibilitat/de confiança i imparcial/objectiu, i és una de les tres cadenes, amb el 33 i La 2, que tenen més nombre de programes de "molta qualitat" i amb percentatges per damunt del 76%.