Barcelona

TV3 i Catalunya Ràdio consoliden el seu lideratge

Els mitjans de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals continuen líders segons el Baròmetre de la Comunicació i la Cultura. Catalunya Ràdio, amb 483.000 oients diaris entre el març del 2009 i el febrer del 2010, és l'emissora generalista més escoltada del país. TV3 consolida també el seu lideratge i obté una quota de pantalla del 18,5%, tres punts més que el seu competidor immediat.

Actualitzat
TV3 segueix encapçalant l'audiència cada dia de la setmana i és la més vista de dilluns a divendres a les franges horàries de 07.00 a 12.00, de 14.00 a 16.00 i de 21.00 a 22.00. El cap de setmana, TV3 també continua liderant les franges de 06.00 a 09.00, de 13.00 a 16.00 i de 20.00 a 22.00 i guanya en aquesta onada el de 22.00 a 23.00.

Per zones geogràfiques, Televisió de Catalunya manté el seu lideratge a les quatre demarcacions. Per comarques, és la cadena més vista a les de Girona. També a les de Barcelona, excepte al Baix Llobregat i al Barcelonès, on és respectivament, la tercera i la segona més vista. A totes les comarques de Lleida és líder menys a la Vall d'Aran i també a totes les de Tarragona, excepte al Baix Camp, al Baix Penedès i el Tarragonès.

El K3-33 obté el 2% de l'audiència i el canal de notícies 3/24 l'1,2%.

D'altra banda, segons els rànquings qualitatius del Baròmetre, TV3 és considerada la cadena amb més credibilitat, més amena, més habitual per veure-hi les notícies i amb millor informació de proximitat.

Catalunya Ràdio, la més escoltada

Catalunya Ràdio és l'emissora generalista més escoltada del país i acumula 494.000 oients diaris entre el març del 2009 i el febrer del 2010. Supera així en 82.000 oients RAC1 i en 115.000 la Cadena SER.

"El matí de Catalunya Ràdio" amb Manel Fuentes continua sent el programa líder del país, amb 326.000 oients diaris en l'onada gener-febrer d'aquest any, i supera en 83.000 i 129.000 oients els seus seguidors més immediats.

Catalunya Informació, per la seva banda, obté els seus millors resultats, amb 144.000 oients diaris en aquesta onada de gener i febrer, i és l'emissora líder del seu gènere. L'últim any, en conjunt, ha guanyat el 12,5% d'oients.

Segons el Baròmetre, tots els informatius de Catalunya Ràdio augmenten l'audiència. L'"Informatiu migdia", amb 41.000 oients, creix el 7,9% en relació amb l'onada anterior, i el "Catalunya vespre", amb 63.000 oients diaris, augmenta el 18,9%.

Catalunya Música, amb 46.000 seguidors, lidera l'audiència en el seu gènere, i Icat fm acumula 53.000 oients diaris en el període del març del 2009 al febrer del 2010.
Anar al contingut