Tura vol reduir els accidents de trànsit en vies urbanes amb plans des de cada municipi

Des de l'any 200, a Catalunya, es detecta una disminució de la sinistralitat viària en carreteres i autopistes, però, en paral·lel, augmenta en vies urbanes, on hi ha més accidents. L'any passat hi va haver deu morts més en ciutat que no pas l'any 2004. Per això, el Departament d'Interior ha impulsat un programa per lluitar contra aquesta tendència. Enguany s'hi destinaran 300.000 euros augmentant controls d'alcoholèmia i velocitat en l'àmbit urbà, millorant la senyalització i col·locant elements dissuasius.
Tura vol reduir els accidents de trànsit en vies urbanes amb plans des de cada municipi
Barcelona

Tura vol reduir els accidents de trànsit en vies urbanes amb plans des de cada municipi

Des de l'any 200, a Catalunya, es detecta una disminució de la sinistralitat viària en carreteres i autopistes, però, en paral·lel, augmenta en vies urbanes, on hi ha més accidents. L'any passat hi va haver deu morts més en ciutat que no pas l'any 2004. Per això, el Departament d'Interior ha impulsat un programa per lluitar contra aquesta tendència. Enguany s'hi destinaran 300.000 euros augmentant controls d'alcoholèmia i velocitat en l'àmbit urbà, millorant la senyalització i col·locant elements dissuasius.
La consellera d'Interior, Montserrat Tura, ha presentat les eines que el Departament vol donar als ajuntaments per tal que es redueixi el nombre d'accidents en zona urbana. L'objectiu de la Generalitat és que en dos anys tots els municipis catalans amb més de 5.000 habitants tinguin el seu propi pla. Per això, les primeres reunions entre la Generalitat i els responsables municipals de trànsit de Catalunya començaran la setmana que ve. El nou Pla Local de Seguretat Viària compta amb el suport de les organitzacions municipalistes i una dotació de 300.000 euros.

La consellera d'Interior, Montserrat Tura, ha explicat que s'incentivarà la senyalització i la modificació de seccions en els carrers en la majoria de pobles i ciutats de Catalunya per dissuadir els conductors de pitjar l'accelerador dins de zones urbanes.

A més s'impulsaran mesures efectives de contenció de risc en punts crítics com ara la proximitat d'escoles o en indrets on ja hi ha hagut atropellaments, així com mitjançant l'elaboració de campanyes de prevenció i educació. Tura també ha parlat de més controls d'alcoholèmia i velocitat en el casc urbà i la vigilància de l'ús d'elements de seguretat passiva, com ara el cinturó o el casc.

NOTÍCIES RELACIONADES