Troben vapor d'aigua per primera vegada en un planeta extern al sistema solar

Un grup internacional de científics ha detectat vapor d'aigua a l'atmosfera d'un planeta extern al sistema solar. L'exoplaneta està situat a uns 60 anys llum de la Terra. En la troballa hi ha participat un investigador català, Ignasi Ribas, de l'Institut d'Estudis Espacials de Catalunya. Aquesta és la primera vegada que es comprova científicament la presència d'aigua en exoplanetes. A més, les quantitats de vapor d'aigua es considera que són bastant abundants.
Catalunya

Troben vapor d'aigua per primera vegada en un planeta extern al sistema solar

Els resultats del descobriment sortiran publicats a la revista "Nature". La presència d'aigua s'ha pogut observar amb el telescopi espacial infraroig Spitzer. De moment aquest planeta extern al sistema solar en què s'ha trobat el vapor rep el nom d'HD 189733b.

L’autora principal de l’estudi és Giovanna Tinetii, de l’Agència Espacial Europea, i tambe hi han participat investigadors de la Universitat de Harvard i de França, Taiwan i el Regne Unit.