"Nature"

Troben restes de l'"homo floresiensis", una nova espècie d'homínid de només 1 metre d'alçada

Científics australians han descobert les restes d'un nou homínid a l'illa indonèsia de Flores. L'homínid, batejat amb el nom d'"homo floresiensis", és una criatura de prop d'un metre d'alçada, amb una gran capacitat cranial que va desaparèixer fa només 18.000 anys. Això significa que l'home actual, el "sàpiens sàpiens", no va quedar sol al planeta fins 10.000 anys més tard del que es creia.

Tres investigadors australians han descobert una nova espècie humana de petites proporcions, a qui han anomenat "homo floresiensis". Segons la revista "Nature", l'homínid, en edat adulta, feia un metre d'alt i tenia el cervell de la mida d'una aranja. Fins ara només s'havien trobat casos de mamífers que havien reduït la mida en viure durant molts anys en illes però aquest és el primer cas en homínids. El descobriment demostra que la diversitat humana en un passat recent era més gran del que se sabia fins ara. La nova espècie prové de l'"homo erectus" i és "germana" de l'"homo sapines". L'"homo erectus" va expandir-se de l'Àfrica a l'Àsia fa dos milions d'anys i les restes trobades podrien representar un reducte dels que es van quedar aïllats a Indonesia evolucionant en una forma nana diferenciada. En declaracions a Catalunya Ràdio, el paleontòleg català, Eudald Carbonell, ha dit que la troballa és molt important i que obre la porta a altres descobertes. Carbonell també ha dit que l'ha sobtat l'habilitat del nou homínid en la construcció d'eines i estris.