Tret de sortida al Mundial de motociclisme, amb els primers entrenaments al circuit de Welkom

Avui es dóna el tret de sortida al Mundial de motociclisme, amb els primers entrenaments oficials del Gran Premi de Sud-àfrica, al circuit de Welkom. Un Mundial que incorpora molts canvis d'equips, sobretot en la categoria de Moto GP. El canvi més destacat és el que ha experimentat Valentino Rossi, que deixa Honda per pilotar una Yamaha. L'italià és, un any més, el gran rival a batre. Als 250 i als 125 centímetres cúbics, la lluita pel títol es presenta molt oberta.
Tret de sortida al Mundial de motociclisme, amb els primers entrenaments al circuit de Welkom
Sud-àfrica

Tret de sortida al Mundial de motociclisme, amb els primers entrenaments al circuit de Welkom

Avui es dóna el tret de sortida al Mundial de motociclisme, amb els primers entrenaments oficials del Gran Premi de Sud-àfrica, al circuit de Welkom. Un Mundial que incorpora molts canvis d'equips, sobretot en la categoria de Moto GP. El canvi més destacat és el que ha experimentat Valentino Rossi, que deixa Honda per pilotar una Yamaha. L'italià és, un any més, el gran rival a batre. Als 250 i als 125 centímetres cúbics, la lluita pel títol es presenta molt oberta.
Arrenca el Mundial de motociclisme 2004 amb força canvis, els més importants dels quals a la categoria de Moto GP. La gran estrella de la cilindrada, l'italià Valentino Rossi, s'estrenarà amb la seva nova moto, la Yamaha YZR M1, i caldrà veure si és capaç de superar la seva marca anterior, Honda. A priori, la moto que l'italià pilotava la temporada passada era superior, però les mans i la intel·ligència de Rossi podrien fer de la Yamaha una moto campiona. El cinc vegades campió del Món no ho tindrà fàcil. Rivals no n'hi faltaran: d'entrada, els pilots de l'equip oficial d'Honda, Àlex Barros i Nicky Hayden. Sete Gibernau, Carles Checa, Colin Edwards, Max Biaggi o Makoto Tamada tampoc no li posaran les coses gens senzilles. Sense clars favorits als 250 i 125 centímetres cúbics Les altres dues cilindrades del Mundial de motociclisme, els 250 i els 125 centímetres cúbics, es presenten enguany sense clars favorits al títol. L'italià Roberto Rolfo -actual subcampió- i el català Toni Elias, tots dos amb Honda, són dels pilots més ben situats per proclamar-se campions al quart de litre. Caldrà veure, també, com s'adapta a la seva nova categoria el campió mundial de 125 centímetres cúbics, el català Dani Pedrosa, també pilotant una Honda. El francès Randy de Puniet, Fonsi Nieto o Manuel Poggiali són altres noms que figuren en totes les travesses. En 125 centímetres cúbics, un cop Dani Pedrosa ha donat el salt al quart de litres, la lluita pel títol serà molt oberta. Això sí, sembla que els principals rivals són els pilots italians i els espanyols. Giansanti, Locatelli, i Borsoi, d'una banda, i Héctor Barberà i Jorge Lorenzo, d'una altra, són dels més ben situats per succeir Dani Pedrosa com a campió del Món.

NOTÍCIES RELACIONADES