Tres milions de vehicles a Espanya circulen sense assegurança

Un 14% dels vehicles que circulen per les carreteres espanyoles no tenen cap tipus d'assegurança contractada per fer front als danys que puguin causar a terceres persones, segons les últimes dades de la patronal d'asseguradores, UNESPA. Dels 28,7 milions de vehicles que componen el parc automobilístic espanyol n'hi ha 24,59 milions que tenen assegurança. Dels que no tenen ni l'assegurança mínima obligatòria, la majoria són ciclomotors. Els experts assenyalen que la causa és l'elevat preu de les pòlisses d'aquests vehicles.
Tres milions de vehicles a Espanya circulen sense assegurança
Madrid

Tres milions de vehicles a Espanya circulen sense assegurança

Un 14% dels vehicles que circulen per les carreteres espanyoles no tenen cap tipus d'assegurança contractada per fer front als danys que puguin causar a terceres persones, segons les últimes dades de la patronal d'asseguradores, UNESPA. Dels 28,7 milions de vehicles que componen el parc automobilístic espanyol n'hi ha 24,59 milions que tenen assegurança. Dels que no tenen ni l'assegurança mínima obligatòria, la majoria són ciclomotors. Els experts assenyalen que la causa és l'elevat preu de les pòlisses d'aquests vehicles.
El 14% dels vehicles espanyols que circulen per les carreteres espanyoles no tenen l'assegurança obligatòria per fer front als danys que puguin causar a terceres persones, segons les últimes dades de la patronal de les asseguradores, UNESPA.

En total, el nombre de vehicles que tenien contracte assegurat a finals de l'any passat ascendia a 24,59 milions dels 28,7 milions que componen el parc automobilístic espanyol. Les dades confirmen que bona part dels tres milions de vehicles que no tenen assegurança són ciclomotors. De fet, a Espanya n'estan matriculats aproximadament 2,24 milions, però només 1,22 milions estaven assegurats en tancar el 2004.

Els experts han assenyalat l'alt preu de les pòlisses d'aquests vehicles com un dels motius per desincentivar-ne la contractació, que va disminuir el 2001, quan les entitats d'assegurances van començar a posar traves per assegurar motos i ciclomotors.

Els experts també alerten de la dificultat de mantenir les dades del parc automobilístic actualitzades segons l'ús real dels vehicles. No obstant, constaten que només el 27,89% del parc assegurat té contractades garanties per cobrir els danys rebuts pel mateix conductor en un accident, mentre que la cobertura d'ocupants està inclosa en el 90% dels casos.

Entre els tipus d'assegurances, la garantia més estesa és la defensa jurídica, seguida de la cobertura assistencial en carretera. La ruptura de vidres apareix en el 58% de les assegurances i la de robatori, en el 48%.