Tres milions de treballadors espanyols busquen feina per internet des del seu lloc de treball

Estan contents amb la seva feina, els espanyols? Segons un estudi de Nielsen Online molts d'ells, en concret tres milions de treballadors, no. I no només això, sinó que dediquen part de la seva jornada laboral a la recerca d'una altra feina a través d'internet. L'estudi subratlla l'augment de trànsit dels webs especialitzats en oposicions i ocupació pública, cosa que evidencia que molts professionals somien arribar a ser funcionaris en el futur. També es destaca un canvi de tendència en el procés de buscar. Augmenten les visites a les xarxes socials en detriment dels portals especialitzats.
Tres milions de treballadors espanyols busquen feina per internet des del seu lloc de treball
Madrid

Tres milions de treballadors espanyols busquen feina per internet des del seu lloc de treball

Estan contents amb la seva feina, els espanyols? Segons un estudi de Nielsen Online molts d'ells, en concret tres milions de treballadors, no. I no només això, sinó que dediquen part de la seva jornada laboral a la recerca d'una altra feina a través d'internet. L'estudi subratlla l'augment de trànsit dels webs especialitzats en oposicions i ocupació pública, cosa que evidencia que molts professionals somien arribar a ser funcionaris en el futur. També es destaca un canvi de tendència en el procés de buscar. Augmenten les visites a les xarxes socials en detriment dels portals especialitzats.
Actualitzat
Una taula d'oficina amb l'ordinador encès (Foto: Flickr / Fernando Pastor)

Molts professionals somien ser funcionaris en un futur. (Foto: Flickr / Fernando Pastor)

Entre els portals preferits pels treballadors en actiu, encapçala el rànquing Infojobs, amb 1,5 milions d'usuaris, seguit d'Infoempleo, amb prop de 580.000 visites, i Laboris.net, amb una audiència de 409.000 internautes durant aquest mes de març. El portal Buscaoposiciones.com va augmentar un 30% el nombre d'usuaris que van consultar les seves pàgines des de la feina el mes passat.

Tot i l'augment del nombre de persones sense feina, la recerca d'ocupació a través de portals especialitzats va caure un 12% respecte a l'any passat, i va sumar una mica més de cinc milions d'usuaris.

Segons Nielsen Online, aquest canvi de tendència posa de manifest que els internautes estan desplaçant les seves recerques cap a altres canals, principalment xarxes socials, més personals i directes, que els permetin presentar les seves candidatures de manera més precisa.

En aquest sentit, les últimes dades constaten l'increment d'audiència de la xarxa professional LinkedIn en un 70,2%; va passar d'un total de 705.000 usuaris al març de l'any passat a més d'1,2 milions en el mateix període d'aquest any.

La recerca d'ocupació a la xarxa també està suscitant l'aparició de nous formats com Job & Talent, una xarxa específica per a la recerca d'ocupació i perfils candidats que posa en contacte joves professionals llicenciats amb grans multinacionals amb l'objectiu de facilitar i agilitar els processos de selecció.