Tres documentals amb <b>coproducció o col·laboració</b> de Televisió de Catalunya han estat programats al Festival de Màlaga

<b>"El tram final"</b> i <b>"Game over"</b> es podran veure a la secció oficial de llargmetratges de documentals del festival i <b>"Ajoblanco, crònica en roig i negre"</b> en l'apartat de sessions especials
Tres documentals amb coproducció o col·laboració de Televisió de Catalunya han estat programats al Festival de Màlaga

Tres documentals amb coproducció o col·laboració de Televisió de Catalunya han estat programats al Festival de Màlaga

"El tram final" i "Game over" es podran veure a la secció oficial de llargmetratges de documentals del festival i "Ajoblanco, crònica en roig i negre" en l'apartat de sessions especials
Dels dos documentals escollits en la secció oficial de llargmetratges, la cinta dirigida per Oscar Pérez, "El tram final"  és un retrat d'una comunitat paralitzada per la desocupació i entregada a un particular "grande bouffe" al delta de l'Ebre, un lloc on la terra desapareix any rere any engolida pel mar. El documental és un recorregut per l'últim tram del riu, un territori sumit en una crisi global -econòmica, social i mediambiental-, reflex d'una societat abandonada a l'excés que es devora ella mateixa. Està produït per Getsemani en coproducció amb Televisió de Catalunya i l'ajut de MEDIA.
 
L'altre documental que també ha estat inclòs en la secció oficial és "Game over", dirigit per Alba Sotorra. El documental narra la història de Djalal, un jove que estava obsessionat amb els jocs de guerra abans de començar a caminar. Criat com a fill únic d'una família catalana de classe mitjana, els seus pares li van permetre tots els capricis. Tenia tot tipus d'armes de joguina per jugar a fer el soldat i, a mesura que creixia, els seus jocs es van fer més i més sofisticats. Va començar a gravar-se ell mateix en vídeo recreant operacions militars, i a pujar els seus vídeos a YouTube, amb una identitat cibernètica, Lord_Sex, amb milers de seguidors. Seguint aquest somni fins a l'extrem, va anar al front afganès com a franctirador. Però la guerra no és tan emocionant com sembla a les pel·lícules. Djalal torna a casa dels seus pares desencantat, i s'adona que tot ha canviat. La crisi econòmica ha colpejat la família, i es veu obligat a prendre decisions. Ara el joc s'ha acabat i Djalal haurà de trobar el seu propi lloc en el món real. És un coproducció de Promarfi Futuro, Loto Filmm, Televisió de Catalunya, Dirk Manthey, Gaia Audiovisuals i TVE. 
 
D'altre banda, en la secció de sessions especials de documentals s'ha programat "Ajoblanco, crònica en roig i negre". El documental de David Fernández i Castro Azúa és una producció de Lastor Media en col·laboració amb TVC. "Ajoblanco, crònica en roig i negre" és un retrat de la revista contracultural Ajoblanco i la transformació de la societat espanyola des de la transició fins a l'actualitat. Pretén parlar d'un dels períodes més apassionants de la història moderna d'aquest país: la transició i el desencís posterior que van patir aquells que apostaven per una transformació radical del país. En parlar d'Ajoblanco hem fet un retrat de les convulsions que es van viure en les disciplines més variades: política (comunistes vs. anarquistes), cultura (historiografia oficial vs. contracultura) o social (lluita obrera clàssica vs. nous models productius i ecològics). En tots ells va estar Ajoblanco, i en tots ells van aflorar les nombroses contradiccions de voler mantenir la seva independència i al mateix temps transformar el sistema.
 
 El Festival de Cine Espanyol de Màlaga es farà del 17 al 26 d'abril.