Secció de joguines d'un gran centre comercial (Font: Reuters)
Els experts asseguren que "a través del joc, s'adquireixen hàbits i es construeixen expectatives, models i imatges del món". (Font: Reuters)

Tres de cada quatre joguines s'apugen de preu

Tres de cada quatre joguines han pujat de preu, segons un informe de l'Associació de Consumidors i Usuaris en Acció, la Facua, que també constata que les diferències de preu als grans centres comercials que s'han estudiat són mínimes.

Actualitzat
L'estudi comparatiu s'ha fet en sis grans superfícies comercials, i mirant 140 joguines d'una trentena de fabricants, ha conclòs que tres de cada quatre joguines han pujat de preu el 2010. Els establiments estudiats són Toys'R'Us, Alcampo, Carrefour, Eroski, Hipercor i El Corte Inglés.

L'informe conclou que les variacions de preu entre aquests centres són mínimes. En el 62% dels casos la diferència entre el més barat i el més car no supera el 2%. Només en un 6% de les joguines hi ha més d'un 10% de diferència, i en el 16% el preu és idèntic en tots aquests establiments.

Recomanacions a l'hora de comprar


La Facua recomana que els compradors no es deixin portar només pels anuncis que més capten l'atenció dels nens i que escullin joguines que fomentin la creativitat i el joc en grup. També suggereix que els consumidors comparin preus en tot tipus d'establiments, tant grans superfícies com comerços petits i mitjans. I recorda als pares que no comprin joguines recomanades per a edats superiors a la del nen, o amb etiquetatge sense instruccions o advertències de seguretat.

Es pot consultar la informació d'aquest estudi, així com els preus analitzats, a través del seu web.
Anar al contingut