Tres de cada deu conductors no controlen les seves emocions al volant

Un estudi pioner al món està analitzant el comportament dels conductors mentre són al volant. Els psicòlegs responsables analitzen les ones cerebrals i diversos paràmetres fisiològics de les persones quan condueixen. Les primeres conclusions indiquen que tres de cada deu persones condueix amb un alt nivell d'estrès i sense poder controlar les emocions.
Tres de cada deu conductors no controlen les seves emocions al volant
Barcelona

Tres de cada deu conductors no controlen les seves emocions al volant

Un estudi pioner al món està analitzant el comportament dels conductors mentre són al volant. Els psicòlegs responsables analitzen les ones cerebrals i diversos paràmetres fisiològics de les persones quan condueixen. Les primeres conclusions indiquen que tres de cada deu persones condueix amb un alt nivell d'estrès i sense poder controlar les emocions.
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge
A dins dels vehicles, els conductors treuen els seus instints més primaris. És una de les conclusions que avancen els psicòlegs responsables de l'estudi sobre el control de l'estrès i les emocions durant la conducció. De moment s'han analitzat uns mil conductors i ha transcendit que tres de cada deu persones no controlen bé les emocions, són agressives i, per tant, potencialment perilloses quan són al volant.

D'altra banda, les persones amb un bon control emocional fora del vehicle acostumen a tenir-lo també al volant. Tot i això, fins i tot als més tranquils els puja l'estat d'ansietat de manera considerable en els embussos de trànsit. Una altra de les conclusions que s'extreuen és que a les ciutats grans hi ha més possibilitats de perdre els nervis conduint.

L'estudi, fet per l'empresa Prevensis, vol conèixer el perfil dels conductors i determinar quines situacions afecten més determinats conductors i intentar posar-hi remei. Entre les solucions que proposen hi ha deixar més distància amb el cotxe de davant, fer acceleracions més suaus i, fins i tot, fer alguns exercicis de relaxació mentre es condueix.

Per obtenir les dades, uns sensors col·locats al cor i al cervell del conductor analitzen les reaccions davant les dificultats del trànsit. Amb un ordinador connectat a una càmera es pot veure si puja l'adrenalina, si baixa l'atenció del qui condueix i si perd els nervis davant d'un imprevist.

VÍDEOS RELACIONATS