Trànsit proposa que el casc sigui obligatori si la bicicleta és un vehicle de treball

El director del Servei Catal Català de Trànsit proposa també l'obligatorietat per a ciclistes menors de 16 anys en ciutat. Aquestes recomanacions s'inclouen en el pla estratègic 2014-2020 que trànsit prepara amb la mirada posada en la reducció dels accidents en ciclistes.
Trànsit proposa que el casc sigui obligatori si la bicicleta és un vehicle de treball
Barcelona

Trànsit proposa que el casc sigui obligatori si la bicicleta és un vehicle de treball

El director del Servei Catal Català de Trànsit proposa també l'obligatorietat per a ciclistes menors de 16 anys en ciutat. Aquestes recomanacions s'inclouen en el pla estratègic 2014-2020 que trànsit prepara amb la mirada posada en la reducció dels accidents en ciclistes.
Redacció
La proposta inclou que els menors de 16 anys duguin també casc.

La proposta inclou que els menors de 16 anys duguin també casc.

El Servei Catal Català de Trànsit (SCT) proposa que l'ús del casc sigui obligatori per a ciclistes menors de 16 anys que circulin per la ciutat i per a aquells majors d'edat que utilitzin la bicicleta com a vehicle de feina. Ho ha dit el director del SCT, Joan Josep Isern, en la seva intervenció a la comissió de seguretat viària i mobilitat sostenible del Congrés dels Diputats. En el cas dels joves d'entre 16 i 18 anys, Isern ha suggerit que siguin els pares els qui decideixin si hi obliguen els fills o no.

El SCT prepara el pla estratègic 2014-2020, que té entre els seus aspectes principals la promoció de la bicicleta com a mitjà de transport i sense accidents. Des de començaments d'any, a Catalunya hi ha hagut cinc ciclistes morts en vies interurbanes --davant dels vuit que hi va haver l'any passat-- i una seixantena de ferits de gravetat. Isern ha detallat que des de l'any 2000 la sinistralitat dels menors de 30 anys a Catalunya s'ha reduït un 80% i que precisament aquesta generació és "la gran protagonista" amb l'ús i en la implantació de la bicicleta en ciutats i carretera.

Aquest debat té lloc després que, al juliol, el ministre de l'Interior, Jorge Fernández Díaz, va anunciar que l'ús del casc seria obligatori per a ciclistes menors en vies urbanes, una proposta que va condicionar a la recerca d'acords amb la resta d'agents implicats.