Trànsit proposa que el casc sigui obligatori si la bicicleta és un vehicle de treball
El director del Servei Catal Català de Trànsit proposa també l'obligatorietat per a ciclistes menors de 16 anys en ciutat. Aquestes recomanacions s'inclouen en el pla estratègic 2014-2020 que trànsit prepara amb la mirada posada en la reducció dels accidents en ciclistes.
El Servei Catal Català de Trànsit (SCT) proposa que l'ús del casc sigui obligatori per a ciclistes menors de 16 anys que circulin per la ciutat i per a aquells majors d'edat que utilitzin la bicicleta com a vehicle de feina. Ho ha dit el director del SCT, Joan Josep Isern, en la seva intervenció a la comissió de seguretat viària i mobilitat sostenible del Congrés dels Diputats. En el cas dels joves d'entre 16 i 18 anys, Isern ha suggerit que siguin els pares els qui decideixin si hi obliguen els fills o no.
El SCT prepara el pla estratègic 2014-2020, que té entre els seus aspectes principals la promoció de la bicicleta com a mitjà de transport i sense accidents. Des de començaments d'any, a Catalunya hi ha hagut cinc ciclistes morts en vies interurbanes --davant dels vuit que hi va haver l'any passat-- i una seixantena de ferits de gravetat. Isern ha detallat que des de l'any 2000 la sinistralitat dels menors de 30 anys a Catalunya s'ha reduït un 80% i que precisament aquesta generació és "la gran protagonista" amb l'ús i en la implantació de la bicicleta en ciutats i carretera.
Aquest debat té lloc després que, al juliol, el ministre de l'Interior, Jorge Fernández Díaz, va anunciar que l'ús del casc seria obligatori per a ciclistes menors en vies urbanes, una proposta que va condicionar a la recerca d'acords amb la resta d'agents implicats.