Trànsit planteja pràctiques obligatòries per treure's el carnet de moto

El Servei Català del Trànsit demana que els motoristes facin formació pràctica arran del repunt de la mortalitat a les carreteres
Trànsit planteja pràctiques obligatòries per treure's el carnet de moto
Barcelona

Trànsit planteja pràctiques obligatòries per treure's el carnet de moto

El Servei Català del Trànsit demana que els motoristes facin formació pràctica arran del repunt de la mortalitat a les carreteres
Redacció
Motoristes fent formació a Sort, en una imatge d'arxiu (ACN)

Motoristes fent formació a Sort, en una imatge d'arxiu (ACN)

Preocupació entre els responsables de Trànsit davant de l'augment d'accidents mortals que impliquen motoristes. Des que va començar l'any fins a aquest dilluns, han mort a les carreteres catalanes 84 persones, de les quals 29 eren motoristes. Això és una de cada tres víctimes. Són el doble dels que van morir l'any passat en aquest mateix període.

Trànsit ha analitzat cas per cas les circumstàncies d'aquests accidents per poder proposar mesures per impedir-los. Una de les mesures que proposa el Servei Català de Trànsit és fer obligatòria la formació a les autoescoles per als motoristes, com explica Eugènia Domènech, directora Servei Català de Trànsit:

"Estem treballant en què hi hagi una formació, una revisió en l'obtenció del permís de conduir, per donar una major formació teòrica i pràctica obligatòria."

Aquesta ha estat una de les qüestions que han posat damunt la taula amb representants del sector de les motos. Les competències són del govern espanyol, i el Servei Català de Trànsit només pot fer propostes per introduir-les a la futura llei del trànsit.

Entre altres propostes per reduir la sinistralitat, hi ha la senyalització dels revolts perillosos per a les motos, que sí que és competència catalana. Domènech destaca que els accidents han estat als revolts més suaus:

"Són revolts que, a priori, no semblen dels més perillosos. Detectem un error en la maniobra realitzada o en la percepció de risc."

En el 36% dels sinistres de moto mortals no hi va haver cap altre vehicle implicat. I en 2 de cada 3, el motorista va ser el causant de l'accident.