Trànsit perseguirà els conductors que no passin la ITV per frenar l'augment de vehicles sense inspecció

El Servei Català de Trànsit es coordinarà amb Indústria i les estacions de la ITV per saber si els conductors no passen la inspecció o no resolen els problemes detectats. La mesura pretén frenar un augment "alarmant", diuen, del nombre de vehicles perillosos a la carretera fruit de la crisi econòmica.
Trànsit perseguirà els conductors que no passin la ITV per frenar l'augment de vehicles sense inspecció
Barcelona

Trànsit perseguirà els conductors que no passin la ITV per frenar l'augment de vehicles sense inspecció

El Servei Català de Trànsit es coordinarà amb Indústria i les estacions de la ITV per saber si els conductors no passen la inspecció o no resolen els problemes detectats. La mesura pretén frenar un augment "alarmant", diuen, del nombre de vehicles perillosos a la carretera fruit de la crisi econòmica.
Redacció Actualitzat
Rètol d'una estació de la ITV

Trànsit atribueix a la crisi l'augment de vehicles que circulen sense la ITV.

El Servei Català de Trànsit vol posar fre a l'augment "alarmant" de vehicles que circulen sense haver passat la Inspecció Tècnica de Vehicles (ITV). Per fer-ho engega una ofensiva que anirà més enllà dels controls policials aleatoris ja que aniran a buscar les dades dels infractors a la Direcció General d'Indústria i a la xarxa d'estacions de la ITV.

Si els conductors no passen la ITV o no resolen els problemes detectats, els podran immobilitzar el vehicle o multar-los amb un màxim de 500 euros.

El director del Servei Català de Trànsit, Joan Josep Isern, ha anunciat aquesta nova manera d'actuar en una entrevista a l'agència Europa Press, on ha precisat que aquest és un nou problema fruit de la crisi econòmica.

El parc mòbil català tenia el 2007 un 35% de vehicles amb més de 10 anys d'antiguitat. La renovació de vehicles va començar a caure a partir d'aquell any i el 2012 el percentatge ja era del 56% i des de començament d'any ja s'ha superat el 60%. Tenir un vehicle de més de 10 anys no el converteix automàticament en perillós però, com tot, a més edat més problemes afegits i es necessiten més revisions.

Gairebé 500.000 dels 2,5 milions de vehicles que van passar la ITV el 2011 no van fer-ho a la primera. D'aquests, un 0,3% no van solucionar els problemes mentre que un any després el percentatge es va duplicar, fins al 0,7%.