Trànsit no permetrà conduir ciclomotors a menors de 16 anys a partir de l'any que ve

Els joves no podran portar ciclomotors fins que no arribin als 16 anys. Aquesta és la intenció, de cara al gener del 2007, de la Direcció General de Trànsit. Fins ara, els nois i noies de 14 anys amb només un examen teòric, molt senzill, ja podien portar un ciclomotor. A partir de l'any que ve, si tira endavant aquest projecte, una moto de 49 centímetres cúbics només podrà ser conduïda a partir dels 16 anys i per fer-ho caldrà haver superat un examen teòric més complicat que l'actual i un de pràctic. La mesura ha crispat fabricants i venedors de ciclomotors, que calculen unes pèrdues del 30% de les vendes.
Trànsit no permetrà conduir ciclomotors a menors de 16 anys a partir de l'any que ve
Madrid

Trànsit no permetrà conduir ciclomotors a menors de 16 anys a partir de l'any que ve

Els joves no podran portar ciclomotors fins que no arribin als 16 anys. Aquesta és la intenció, de cara al gener del 2007, de la Direcció General de Trànsit. Fins ara, els nois i noies de 14 anys amb només un examen teòric, molt senzill, ja podien portar un ciclomotor. A partir de l'any que ve, si tira endavant aquest projecte, una moto de 49 centímetres cúbics només podrà ser conduïda a partir dels 16 anys i per fer-ho caldrà haver superat un examen teòric més complicat que l'actual i un de pràctic. La mesura ha crispat fabricants i venedors de ciclomotors, que calculen unes pèrdues del 30% de les vendes.
Actualitzat
Després de més de dos anys d'estira-i-arronsa entre la Direcció General de Trànsit, les autoescoles i els venedors de motocicletes la decisió sembla clara: a partir de l'any que ve, només es podrà conduir un ciclomotor si es té com a mínim 16 anys i se superen dos exàmens -un de teòric i un de pràctic-. El director general de Trànsit ho ha avançat a TV3 i ho ha justificat en termes de seguretat i d'homogeneïtat respecte a altres països europeus.

Els fabricants, que sempre han defensat la llicència als 14 anys, ja han calculat que perdran un 30% de les vendes i que això afectarà una indústria, la de les dues rodes, que està molt arrelada a Catalunya.

Una de les conseqüències que es preveu que es podrien donar és que els joves, als 16 anys, ja no vulguin un ciclomotor i decideixin treure's directament el carnet A1, que els permet conduir motos de 125 cc.

La mesura també afectarà els cotxets que des de fa uns cinc anys circulen de la mateixa manera per ciutats i carreteres. Vehicles que, en ser de 49 cc, els condueix gent molt jove sense carnet o gent molt gran que mai n'ha tingut.

NOTÍCIES RELACIONADES