Trànsit instal·larà lectors de matrícules a les carreteres per detectar els vehicles que no passin la ITV

Trànsit vol perseguir els vehicles que no han passat la ITV i retirar de la circulació els que no estiguin en condicions. El govern els vol immobilitzar per disminuir el risc d'accident. I és que, amb la crisi, en només un any s'ha doblat el nombre de vehicles que no han passat la inspecció tècnica, però continuen circulant.
Trànsit instal·larà lectors de matrícules a les carreteres per detectar els vehicles que no passin la ITV
Barcelona

Trànsit instal·larà lectors de matrícules a les carreteres per detectar els vehicles que no passin la ITV

Trànsit vol perseguir els vehicles que no han passat la ITV i retirar de la circulació els que no estiguin en condicions. El govern els vol immobilitzar per disminuir el risc d'accident. I és que, amb la crisi, en només un any s'ha doblat el nombre de vehicles que no han passat la inspecció tècnica, però continuen circulant.
Trànsit disposarà d'una sèrie de visualitzadors de matrícules a les carreteres catalanes.

Trànsit disposarà d'una sèrie de visualitzadors de matrícules a les carreteres catalanes.

Trànsit instal·larà lectors de matrícules a les carretres per detectar els vehicles que no passin la ITV i retirarà de la circulació els que no estiguin en condicions. D'aquesta manera, el govern vol disminuir el risc d'accident. I és que, amb la crisi, en només un any s'ha doblat el nombre de vehicles que no han passat la inspecció tècnica però continuen circulant. Molts d'ells tenen deficiències greus, per exemple, en els pneumàtics o els frens.
 
El 60% dels vehicles que circulen a Catalunya tenen més de 10 anys. El parc mòbil s'ha envellit de tal manera que molts més vehicles han de tornar a passar la ITV, i, amb la crisi, les autoritats han notat que la meitat no la superen. La majoria dels que no passen la ITV per deficiències mecàniques greus són vehicles de particulars.
 
Els principals defectes que es troben últimament a les ITV són pneumàtics en molt mal estat, frens que no funcionen bé i llums fosos. Tot plegat representa un perill per a la seguretat viària que preocupa, i molt, les autoritats del trànsit. Es per això que volen retirar-los de la circulació. Per aconseguir-ho, s'utilitzaran lectors de matrícules i, quan s'identifiquin, els Mossos actuaran.
 
Trànsit disposarà d'una sèrie de visualitzadors de matrícules a les carreteres catalanes per poder controlar aquells vehicles dels quals es tingui constància que han tingut inspeccions negatives a la ITV i es podrà procedir, en cas necessari, a la immobilització dels vehicles que estiguin circulant en condicions d'alta perillositat.