Trànsit estudia si la davallada de la circulació per autopista ha causat un augment d'accidents

La crisi fomenta l'estalvi i redueix la circulació per autopista. Les xifres del Servei Català de Trànsit demostren que cada cop anem menys per autopista. Aquest 2012, el trànsit per vies de pagament ha caigut un 10%. Ara estudien si aquest descens pot haver contribuït a l'augment de la mortalitat a la carretera. En el primer trimestre de l'any s'ha registrat un increment de gairebé un 30% del nombre de morts a les carreteres. Segons Trànsit, set de cada deu víctimes perden la vida en accidents en vies secundàries.
Trànsit estudia si la davallada de la circulació per autopista ha causat un augment d'accidents
Barcelona

Trànsit estudia si la davallada de la circulació per autopista ha causat un augment d'accidents

La crisi fomenta l'estalvi i redueix la circulació per autopista. Les xifres del Servei Català de Trànsit demostren que cada cop anem menys per autopista. Aquest 2012, el trànsit per vies de pagament ha caigut un 10%. Ara estudien si aquest descens pot haver contribuït a l'augment de la mortalitat a la carretera. En el primer trimestre de l'any s'ha registrat un increment de gairebé un 30% del nombre de morts a les carreteres. Segons Trànsit, set de cada deu víctimes perden la vida en accidents en vies secundàries.
Redacció Actualitzat
accident

Imatge d'arxiu d'un accident de trànsit del primer trimestre del 2012

Des que va començar la crisi, la circulació per carretera s'ha reduït. Hi ha menys cotxes perquè l'activitat econòmica ha baixat. Trànsit, a més, ha detectat que també se circula menys per autopistes. L'ús de vies alternatives per estalviar-se el preu del peatge podria explicar aquesta tendència.

El 2012, la davallada de la circulació per autopista s'ha fet més evident. Durant el 2011 semblava que el fenomen s'estancava, però aquest any, el nombre de vehicles que circulen per vies de pagament s'ha reduït un 10%.

El Servei Català de Trànsit creu que el descens de vehicles a l'autopista podria tenir relació amb l'augment de la mortalitat del primer trimestre de l'any. En només tres mesos s'han registrat 49 accidents mortals amb 57 morts, 15 més que el 2011.

Segons ha explicat el coordinador de seguretat viària i mobilitat del SCT, Òscar Llatje, a l'ACN, s'estudia si els conductors eviten les vies ràpides de pagament per estalviar i escullen carreteres secundàries, on la sinistralitat és més alta.

Llatje posa com a exemple el fet que el trànsit ha baixat menys al tram nord de l'AP-7, que uneix Montmeló fins a la frontera amb França. El coordinador creu que això es podria deure al fet que és una via que utilitzen gairebé obligatòriament un gran nombre de conductors estrangers que "potser noten menys els efectes de la crisi".

Trànsit afegeix a l'equació de menys circulació per autopista i més accidents mortals el fet que el 70% de les morts són en carreteres secundàries. Comptant els últims tres anys, han mort a les autopistes i autovies catalanes 218 persones. A la resta de vies, el nombre de morts ha estat de 499.