Top Manta, la marca de roba creada per un col·lectiu de manters

Top Manta, la marca de roba creada per un col·lectiu de manters

Top Manta, la marca de roba creada per un col·lectiu de manters

Actualitzat
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge

Després d'un any del naixement de la marca de roba Top Manta, alguns manters de Barcelona que formen part del Sindicat Popular de Venedors Ambulants, juntament amb PlayGround Do, han llançat una campanya per aconseguir fons que els permetin arrencar la seva activitat com a associació dedicada al món de la moda i sense ànim de lucre i produir els seus dissenys.

El lema de la campanya és "Roba legal feta per gent il·legal" i té com a objectiu adquirir material per potenciar la producció, que es vendrà a una botiga de comerç electrònic i, conseqüentment, fer créixer a poc a poc el projecte per donar feina als 300 manters il·legals que hi ha a Barcelona, segons els càlculs del col·lectiu Espai de l'Immigrant.

 

 

Les peces de roba -samarretes, dessuadores i "tote bags", de moment- es produeixen respectant els drets laborals i el medi ambient, i els dissenys estampats a la roba han volgut combinar la cultura de Senegal amb la de la ciutat de Barcelona.

 

"Traiem el que portàvem dins, i van aparèixer somnis, però també crítiques"

 

L'empresa PlayGround Do ha ajudat a enfortir la iniciativa facilitant l'accés dels manters a la formació en tendències i disseny, acompanyant en l'assessorament legal i donant suport en l'estratègia de comunicació. El director de l'empresa, Cristian Palazzi, ha explicat per què van decidir involucrar-se amb la iniciativa i oferir-los assessorament de manera completament gratuïta.

 

"Després de constatar el potencial de la idea que els manters van tenir creant la seva propia marca, vam voler oferir-los el nostre suport desinteressat per desenvolupar-la. Són emprenedors i estan aconseguint hackejar el sistema que els oprimeix"

 

 

 

La campanya de finançament té com a objectiu recaptar entre 20.000 i 40.000 euros en 80 dies. D'aquí 40 dies, però, l'associació presentarà la línia de roba en una desfilada i, quan s'acabi, s'obrirà la botiga virtual de venda d'aquestes peces.

 

Una marca creada l'estiu passat

 

Va ser l'estiu de l'any passat quan l'agrupació de manters va crear la marca Top Manta per contribuir, segons el membre del sindicat Aziz Faye, a "treure els seus companys del carrer". El portaveu de l'associació, Lamine Sarr, ha afegit que el projecte vol "desmentir estereotips i discriminacions" i facilitar un accés a una vida digna als manters.

Top Manta, actualment, ja ocupa una quinzena de persones, que venen samarretes en una botiga del Raval.

Segons fonts del Sindicat Popular de Venedors Ambulants, últimament, la demanda de productes Top Manta ha anat creixent i experts del sector s'han començat a interessar per la marca.

El projecte involucra prop de 150 persones. La majoria són nois i noies joves procedents de països africans -majoritàriament del Senegal-, el Pakistan i Llatinoamèrica.

VÍDEOS RELACIONATS