TMB augmentarà el servei de metro un 13% i el d'autobusos un 12% durant el 2006

Transports Metropolitans de Barcelona augmentarà un 13% l'oferta de serveis de metro durant l'any 2006, i un 12% les línies d'autobusos. La inversió forma part del nou Pla d'Actuació per l'any 2006 per tal de reforçar i millorar aquests serveis, segons l'últim butlletí de l'empresa. En la línia de metro s'invertirà 83 milions d'euros, destinats a la millora de la seguretat, la neteja, l'adequació de les estacions, l'adaptació per a persones amb minusvalideses i la fregüència de pas. Pel que fa als autobusos, es crearan set noves línies.
TMB augmentarà el servei de metro un 13% i el d'autobusos un 12% durant el 2006
Barcelona

TMB augmentarà el servei de metro un 13% i el d'autobusos un 12% durant el 2006

Transports Metropolitans de Barcelona augmentarà un 13% l'oferta de serveis de metro durant l'any 2006, i un 12% les línies d'autobusos. La inversió forma part del nou Pla d'Actuació per l'any 2006 per tal de reforçar i millorar aquests serveis, segons l'últim butlletí de l'empresa. En la línia de metro s'invertirà 83 milions d'euros, destinats a la millora de la seguretat, la neteja, l'adequació de les estacions, l'adaptació per a persones amb minusvalideses i la fregüència de pas. Pel que fa als autobusos, es crearan set noves línies.
Dins del Nou Pla d'Actuació pel 2006, TMB invertirà 83 milions d'euros en la línia de metro que es destinaran a la millora de la seguretat (videovigilància i lluita antifrau), l'increment de la neteja (pintades i ratllades de vidres), l'adequació de les estacions (s'actuarà en 14 d'aquests espais), l'adaptació de la xarxa a persones amb minusvalideses, i la millora de les freqüències.

TMB vol incrementar l'oferta durant els dies laborables per millorar el confort en hora punta, amb l'entrada de catorze trens nous per augmentar la freqüència de pas i divuit per substituir els de la línia 5.

Amb la incorporació d'aquests trens nous, les línies 2, 3, 4 i 5 de metro aconseguiran reduir els intervals de pas per sota dels tres minuts en les hores de màxima afluència.

Pel que fa a la xarxa d'autobusos de TMB, l'empresa pretén fer-la més competitiva acostant-se a les noves necessitats de la ciutat i de la població, amb punts d'actuació diferenciats, segons es tracti de dies laborables, caps de setmana o l'estiu, per a la qual cosa s'ha negociat un conveni col·lectiu amb un calendari laboral més flexible.

En els dies laborables s'apostarà per l'increment d'autobusos de proximitat (línies de barri) tant en la prolongació i el reforç de línies ja existents, així com la creació d'altres de noves.

D'una banda, TMB crearà set noves línies (de manera que es passarà de les actuals 104 a 111), se'n prolongaran 11 més, i es millorarà la freqüència de pas de 12 més, que donen servei a un 25% dels passatgers que agafen l'autobús, mentre que la flota augmentarà en 57 vehicles, i se'n substituiran 158 més.

Quant als caps de setmana i l'estiu, es crearan línies noves i es reforçaran les ja existents, a la vegada que s'estendran els serveis en 22 línies.

Entre els anys 2001 i 2004, i gràcies a mesures adoptades com la integració tarifària, el transport públic a l'àrea metropolitana de Barcelona ha passat a transportar un 15% més de passatgers, de 755 milions de viatgers a 868 milions.

Les mateixes fonts han dit que les administracions incrementaran en prop de 40 milions d'euros l'any la despesa destinada a millorar la flota de trens i autobusos, cosa que significa un augment d'un 8%.

L'ATM preveu invertir 20 milions d'euros més en els autobusos gestionats per companyies privades per concessió, amb els quals es compraran 114 nous vehicles que serviran per posar en servei 20 línies, sobretot de proximitat.