Blog Instagramers
Blog Instagramers
@janquim

Trobada d'usuaris barcelonins de l'aplicació Instagram, que permet fer i compartir fotografies digitals

Instagram és només una altra aplicació de fotografia per als dispositius mòbils. Només? En molt poc temps, aquesta eina s'ha popularitzat d'una manera extraordinària, tant entre els aficionats a la fotografia com entre els apassionats per la immediatesa.

Actualitzat
Aquest dijous al vespre, una setantena d'usuaris intensius s'han trobat al bar Velódromo de Barcelona, convocats per Muuby i Phil Gonzalez, l'autor del blog Instagramers.

D'aquesta manera, han pogut compartir la seva experiència i veure's la cara tot de persones que fins ara només es coneixien pel seu nom d'usuari en aquesta xarxa, perquè Instagram no és tan sols una eina que permet fer fotografies sempre quadrades i amb uns quants tractaments automatitzats que li donen un aire "vintage" que ara mateix triomfa, si així es desitja, és també un espai per compartir, una xarxa específica on tothom ensenya les imatges que captura i transforma que garanteix la redistribució a llocs com el Twitter o el Facebook.

Justament al grup de Facebook dels anomenats "instagramers" hi ha la llista de tots els que s'han inscrit a aquesta comunitat. El grup rep l'impuls de Marta Alonso, de Muuby, i de Gonzalez, que ha vingut des de Madrid. Francès, però fill d'immigrants espanyols, va obrir el blog amb consells poc després de fer-se usuari d'Instagram i està convençut que es tracta d'un recurs capaç de popularitzar la captura d'imatges. De fet, el seu eslògan és "Let's instagram the world" i explica a aquest mitjà per què ha tingut aquest èxit: "El Facebook ja va posar en risc les galeries com Flickr o Picassa, però amb Instagram es combinen la facilitat per crear imatges artístiques amb la immediatesa per compartir-ho".

Interès de les empreses

A més, les empreses s'hi comencen a interessar. Així, Moritz no s'ha conformat a convidar els assistents a una cervesa sinó que ja fa setmanes que hi ha obert el seu canal perquè tothom que vulgui pugui afegir aquesta etiqueta a les seves fotos. Les marques veuen que ja no n'hi ha prou de fer promoció i pretenen que els seus "fans" siguin els prescriptors.

La tradició fotogràfica de Barcelona és indubtable, amb noms que ja han passat a la història i amb firmes reconegudes per tothom als mitjans de comunicació, en el sector de la publicitat i en la moda, però de cop i volta, gràcies a la digitalització, un tipus de fotografia de qualitat però sense la vocació professional es troba a l'abast de tothom. Hi ha altres comunitats, com per exemple els "photobloggers" de Barcelona.

Instagram ha tingut èxit perquè ha trobat un públic que ja ho esperava, que volien alguna cosa més que fer servir les galeries més habituals com ara Flickr i Picassa. Si aplicacions com Hipstamatic han aconseguit suscitar un interès per l'aspecte "retro", Instagram ha contribuït a crear una comunitat única.

Ja hi ha 26 comunitats a tot el món però la de Barcelona s'ha volgut donar una oportunitat per saber qui hi ha darrere de cada nom. Per això han celebrat la seva trobada fent fotografies que apareixien en una pantalla instal·lada al pis de dalt d'aquest local singular de la ciutat. D'aquesta manera, desenes de barcelonins enviaven fotos capturades amb l'aplicació Instagram sobre una trobada d'usuaris d'Instagram, en un estrany efecte "La vache qui rit" que els assistents han trobat tan natural com disparar la càmera del seu mòbil.


Anar al contingut