"The Sun" publica les fotos del príncep Enric despullat al·legant interès públic

El rotatiu sensacionalista diu que va ser el mateix Enric qui va comprometre la seva privacitat.
"The Sun" publica les fotos del príncep Enric despullat al·legant interès públic
Londres

"The Sun" publica les fotos del príncep Enric despullat al·legant interès públic

El rotatiu sensacionalista diu que va ser el mateix Enric qui va comprometre la seva privacitat.
Redacció
Portada del diari "The Sun" amb el príncep Enric despullat

El rotatiu al·lega interès general i que defensen la llibertat de premsa.

El diari sensacionalista "The Sun" s'ha convertit en el primer mitjà britànic que publica les fotos del príncep Enric despullat durant una festa a Las Vegas (EUA), en desafiament a les advertències de la Casa Reial anglesa.

Fins ara, cap mitjà del Regne Unit, ni a internet ni en paper, havia divulgat les fotos publicades en exclusiva aquesta setmana per la web nord-americana "TMZ", que s'havien pres a l'interior d'una habitació d'hotel, de manera que la Casa Reial havia avisat que suposarien una violació de la intimitat del fill menor del príncep Carles.

"The Sun", propietat de News International de Rupert Murdoch, publica les fotos a primera pàgina i al·lega interès públic i que va ser el mateix Enric, de 27 anys i tercer en la línia de successió a la Corona britànica, qui va comprometre la seva privacitat.

"Un debat sobre la llibertat de premsa"


Destaca, a més, que les dues fotos han estat ja divulgades a internet i vistes per milions de persones a tot el món, i considera que donen lloc a un debat sobre la posició del príncep Enric i sobre la llibertat de premsa.

"Les fotos tenen potencials implicacions per a la imatge del príncep, que representa el Regne Unit en el món. Plantegen preguntes sobre la seva seguretat durant les seves vacances a Las Vegas, sobre si es veurà afectada la seva posició en l'exèrcit, i pensem que Enric ha compromès la seva intimitat", apunta "The Sun".

El diari sensacionalista ja s'havia mofat d'aquestes imatges dijous passat amb una portada en què apareixia un reporter i una dona imitant les fotos del príncep.

Després de la decisió de "The Sun", un portaveu del Palau de St James, residència oficial de Carles d'Anglaterra, ha recordat que havien deixat clar la seva posició sobre la intimitat del príncep i que són els mitjans els que s'han de regular a si mateixos.

Interès públic?

El Palau havia considerat que la publicació d'aquestes fotografies violaria el codi de conducta de la Comissió de Queixes de la Premsa (PCC) que qualifica d'"inacceptable fotografiar individus en llocs privats sense el seu consentiment" i havia assenyalat, a més, que no tenen "interès públic".

En les instantànies, el príncep apareix despullat i en companyia de dones després de jugar al billar "striptease" fins a despullar-se de tota la seva roba en una habitació d'hotel.