Territori i Sostenibilitat adjudica la redacció del projecte per implantar l'ample internacional a Vilamalla

Territori i Sostenibilitat adjudica la redacció del projecte per implantar l'ample internacional a Vilamalla

Territori i Sostenibilitat adjudica la redacció del projecte per implantar l'ample internacional a Vilamalla

Una imatge aèria de la zona que ocupa actualment la terminal de mercaderies de Vilamalla. (Horitzontal)

Una imatge aèria de la zona que ocupa actualment la terminal de mercaderies de Vilamalla. (Horitzontal)

ACN Vilamalla .-El departament de Territori i Sostenibilitat ha adjudicat la redacció del projecte constructiu per implantar la via d'ample europeu (UIC) a la terminal de mercaderies de Vilamalla (Alt Empordà). L'equipament forma part del Corredor Mediterrani i de la xarxa transeuropea de transport. L'actuació, a més, preveu connectar la terminal a la Xarxa Ferroviària d'Interès General (XFIG). L'objectiu és que el document estigui redactat aquest any i que les obres s'executin al llarg de 2018. La terminal té una superfície de 3,5 hectàrees i forma part del Logis Intermodal Empordà. La inversió estimada de l'obra se situa al voltant dels 16,9 MEUR.

L'actuació busca connectar la terminal amb l'ample europeu i s'executarà al llarg de l'any vinent. Aquesta és la previsió amb la que treballa el departament de Territori i Sostenibilitat. La terminal de Vilamalla compta actualment amb dues vies d'ample ibèric de 478 metres de longitud cadascuna. La voluntat és ara connectar-la amb l'ample estàndard europeu, com a mínim, al costat nord, així com allargar les vies fins als 750 metres i dotar-les d'ample de via mixt (ibèric i internacional). Així mateix, es preveu realitzar les obres a l'interior de la terminal per dotar-la de vies d'ample mixt i millorar la seguretat i la senyalització. També s'inclourà una millora de l'estació de Vilamalla.En concret, es preveu actuar en dos àmbits. Per una banda, dins la xarxa XFIG i, per l'altra, a la mateixa terminal i el ramal de connexió amb la xarxa estatal. En el primer cas, els treballs consistiran en canviar l'ús i els amples actuals de les quatre vies existents. D'aquesta manera, les vies 2 i 4 tindran ample mixt i 750 metres de longitud i serviran com a vies d'expedició i recepció de la terminal. La via 3 es mantindrà com a via d'ample ibèric que donarà continuïtat al trànsit general entre Figueres i Barcelona. La via 1 serà d'ample mixt i servirà per al trànsit general entre Barcelona i Figueres i als serveis entre Barcelona i Vilafant, en els dos sentits de la circulació.Pel què fa a l'interior de la terminal, es faran intervencions a la infraestructura i la superestructura, es millorarà la seguretat i la senyalització del ramal de connexió amb la XFIG, així com a les dues vies de càrrega i descàrrega per incorporar l'ample UIC a l'ample ibèric actual.La inversió total estimada per dur a terme aquesta actuació és de 16,9 MEUR. D'aquests, 3,5 MEUR es preveuen per a la implantació de l'ample europeu dins la terminal i fins a la connexió amb la xarxa XFIG. Els 13,4 MEUR restants serien per a la connexió amb la XFIG amb dos amples de via, la senyalització, l'allargament de l'apartador ferroviari i l'adaptació de la platja de vies de l'estació de passatgers.