Territori enllestirà al setembre una proposta per millorar la seguretat al tram de la C-63 on hi va haver el xoc mortal

ACN Vidreres.-El Departament de Territori enllestirà aquest setembre una proposta per millorar la seguretat al tram de la C-63 a Vidreres (Selva) on hi va haver el xoc mortal en què quatre joves van perdre la vida. Aquí, la carretera és sinuosa i dona accés a diverses urbanitzacions. El director d'Infraestructures s'ha reunit amb l'alcalde per avaluar què es pot fer per evitar que els cotxes corrin massa i garantir que no es creïn situacions de perill quan els veïns de les urbanitzacions entrin o surtin de la calçada. L'Ajuntament ha proposat que s'instal·li un radar de tram a la zona, que s'habilitin carrils d'acceleració i desacceleració als accessos de les urbanitzacions o bé que s'hi construeixin rotondes. En les properes setmanes, la Generalitat mesurarà la velocitat dels vehicles que passen per la C-63 i definirà les actuacions a dur a terme.

L'accident mortal en què quatre joves van perdre la vida va tenir lloc el 21 de juliol. El cotxe on anaven les víctimes va xocar frontalment amb una furgoneta al quilòmetre 8,5 de la C-63 (la carretera que uneix Vidreres amb Lloret de Mar). L'accident va passar just a la sortida d'un revolt. Tot apunta que el cotxe anava massa ràpid, va agafar malament la corba, va envair el carril contrari i va xocar contra la furgoneta.L'impacte va ser tan gran que el motor del cotxe va sortir projectat uns 20 metres més enllà. Les quatre víctimes van morir a l'acte. Eren el conductor del turisme i tres dels acompanyants. En concret, una noia de 29 anys de Sils; un jove de 26 de Salt, i dos nus de 31 i 21 anys de Vidreres.Ja aleshores, l'alcalde va demanar a la Generalitat que portés a terme actuacions "urgents" per millorar la seguretat d'aquest tram de la C-63. Sobretot, entre el polígon de Vidreres i l'entrada del túnel que porta cap a Lloret. Jordi Camps ja va assegurar aleshores que la carretera era "perillosa", perquè hi ha molts revolts i els cotxes corren massa (en aquest tram, la velocitat màxima s'estén entre els 60 i els 80 quilòmetres per hora).A més, l'alcalde de Vidreres també va dir que es creen "situacions de perill" quan els veïns de les urbanitzacions que hi ha a banda i banda (Terrafortuna, Puigventós o Aiguaviva Park) volen entrar o sortir de la C-63 (perquè en alguns casos, es veuen obligats a creuar el carril contrari).La proposta, al setembreAra, el director d'Infraestructures de Mobilitat, Xavier Flores, s'ha reunit amb l'alcalde per analitzar les millores a fer en aquest tram de la C-63. Durant la reunió, Jordi Camps ha proposat al Departament de Territori que s'instal·li un radar de tram a la zona i que es millorin les entrades a les urbanitzacions: bé sigui situant carrils d'acceleració i desacceleració a la calçada, bé sigui construint-hi rotondes.El Departament, ara, estudiarà quines mesures es poden dur a terme. A més, en els propers dies també farà controls per mesurar la velocitat dels cotxes que circulen per aquest tram de la C-63. Es preveu que al setembre la Generalitat ja tingui una proposta damunt la taula per coordinar-la amb el municipi.Durant els mesos d'estiu, sobretot, el trànsit a la C-63 s'incrementa exponencialment per l'arribada de turistes. De fet, com assegura l'alcalde de Vidreres, més del 60% dels vehicles que van cap a Lloret de Mar passen per aquesta via.

Anar al contingut