Telefónica presenta el primer informe "Big Data" sobre el món turístic
Telefónica presenta el primer informe "Big Data" sobre el comportament dels turistes que visiten Barcelona i Madrid
Telefónica analitza el comportament dels turistes estrangers a través de la posició del seu telèfon mòbil. Així pot saber d'on és el visitant de Barcelona, per on es mou o si, per exemple, repeteix un restaurant. Es tracta del primer informe "Big Data", és a dir, d'anàlisi de milers de dades que es fa al món turístic.
L'informe rastreja tant el moviment dels turistes com la seva despesa amb targeta durant quinze dies d'octubre a Madrid i a Barcelona. S'han contrastat un milió de dades.
L'anàlisi de les dades conclou, per exemple, que hi ha molts creueristes que no surten del vaixell, o que xinesos i indis s'estan convertint en turistes de luxe. També que es fa més despesa a Barcelona que a Madrid perquè l'estada és més llarga. El director de l'estudi, Genís Roca, està convençut que una informació com aquesta pot servir per afinar l'estratègia d'hotels o de l'Ajuntament i, per això, Telefónica l'ofereix al sector per si li pot ser d'utilitat.