Telefónica presenta el primer informe "Big Data" sobre el món turístic

Telefónica presenta el primer informe "Big Data" sobre el comportament dels turistes que visiten Barcelona i Madrid
Telefónica presenta el primer informe "Big Data" sobre el món turístic
Barcelona

Telefónica presenta el primer informe "Big Data" sobre el món turístic

Telefónica presenta el primer informe "Big Data" sobre el comportament dels turistes que visiten Barcelona i Madrid
Redacció Actualitzat
Unes turistes a la Rambla de Barcelona.

Unes turistes a la Rambla de Barcelona. (Foto: EFE)

Telefónica analitza el comportament dels turistes estrangers a través de la posició del seu telèfon mòbil. Així pot saber d'on és el visitant de Barcelona, per on es mou o si, per exemple, repeteix un restaurant. Es tracta del primer informe "Big Data", és a dir, d'anàlisi de milers de dades que es fa al món turístic.

L'informe rastreja tant el moviment dels turistes com la seva despesa amb targeta durant quinze dies d'octubre a Madrid i a Barcelona. S'han contrastat un milió de dades.  

L'anàlisi de les dades conclou, per exemple, que hi ha molts creueristes que no surten del vaixell, o que xinesos i indis s'estan convertint en turistes de luxe. També que es fa més despesa a Barcelona que a Madrid perquè l'estada és més llarga. El director de l'estudi, Genís Roca, està convençut que una informació com aquesta pot servir per afinar l'estratègia d'hotels o de l'Ajuntament i, per això, Telefónica l'ofereix al sector per si li pot ser d'utilitat.