Taxistes de Barcelona proposen a Trias crear un peatge per accedir al centre

Un sector dels taxistes de Barcelona ha proposat a l'ajuntament crear un peatge urbà per accedir al centre de la ciutat. La Coordinadora Metropolitana del Taxi assegura que això permetria eixugar el deute dels transports públics de Barcelona i garantir el futur del taxi. Per aquest sector, cal pensar una sortida al deute dels transports públics, i els diners recaptats amb el peatge, diuen, serien suficients per no haver d'augmentar els preus dels bitllets ni apujar algun impost per als ciutadans. Aquest peatge seria només per a no residents, i segons la coordinadora, reduiria un 30% els cotxes que passarien pel centre.
Taxistes de Barcelona proposen a Trias crear un peatge per accedir al centre
Barcelona

Taxistes de Barcelona proposen a Trias crear un peatge per accedir al centre

Un sector dels taxistes de Barcelona ha proposat a l'ajuntament crear un peatge urbà per accedir al centre de la ciutat. La Coordinadora Metropolitana del Taxi assegura que això permetria eixugar el deute dels transports públics de Barcelona i garantir el futur del taxi. Per aquest sector, cal pensar una sortida al deute dels transports públics, i els diners recaptats amb el peatge, diuen, serien suficients per no haver d'augmentar els preus dels bitllets ni apujar algun impost per als ciutadans. Aquest peatge seria només per a no residents, i segons la coordinadora, reduiria un 30% els cotxes que passarien pel centre.
Redacció
Imatge d'arxiu d'un taxi de Barcelona

Els taxistes volen que els cotxes privats paguin per accedir al centre de Barcelona.

Per la coalició, integrada per vuit entitats d'autònoms i empresaris del taxi i que, segons diuen, representa la meitat del sector, aplicar un peatge per accedir al centre de Barcelona és la solució per resoldre el dèficit del transport públic i per garantir el futur del taxi. I és que estimen que la mesura suposaria un 30% més de demanda per al sector i, per tant, no caldrien mesures ni de torns ni de baixada de tarifes.

La CMT proposa seguir el model que ja apliquen altres ciutats europees com Londres, Milà i Estocolm amb un sistema com el "teletac" de les autopistes però sense barreres. Tot i que no s'aventuren a fixar la tarifa, sí que han proposat el perímetre que hauria de comprendre: entre els carrers d'Entença i Marina i des de la travessera de Gràcia i la Diagonal fins al passeig de Colom i l'avinguda del Paral·lel.

La coordinadora estima que la mesura suposaria una disminució d'un 15% de la contaminació ambiental i acústica, i també d'un 30% del nombre de vehicles que circulen cada dia pel centre de la ciutat. A més, creuen que la mesura permetria augmentar un 20% la velocitat comercial dels autobusos i taxis, i remodelar la xarxa urbana de transport públic, reduint les flotes d'autobusos per oferir, diuen, el mateix servei però de manera "més sostenible".

Per CMT, la mesura seria àmpliament acceptada pels barcelonins, que "estarien encantats", ha dit, de reduir el "trànsit paràsit" de vehicles que vénen de fora de la ciutat. També, asseguren, els ciutadans millorarien en "qualitat de vida" amb la recuperació de nous espais de la ciutat.