Tarragona aprova el Pla d'Ordenació Territorial, que preveu urbanitzar les zones buides i soterrar la via del tren

El pla ja té el vistiplau definitiu de la Generalitat, després de gairebé 14 anys de tràmit. Preveu urbanitzar les zones buides de l'interior de la ciutat i soterrar la via del tren. Actuacions per a una ciutat que podria augmentar fins a 30.000 els habitants abans del 2025.
Tarragona aprova el Pla d'Ordenació Territorial, que preveu urbanitzar les zones buides i soterrar la via del tren

Tarragona aprova el Pla d'Ordenació Territorial, que preveu urbanitzar les zones buides i soterrar la via del tren

El pla ja té el vistiplau definitiu de la Generalitat, després de gairebé 14 anys de tràmit. Preveu urbanitzar les zones buides de l'interior de la ciutat i soterrar la via del tren. Actuacions per a una ciutat que podria augmentar fins a 30.000 els habitants abans del 2025.
Redacció Actualitzat
El port de Tarragona

Tarragona ja disposa d'un nou Pla d'Ordenació Territorial (Foto: ACN)

El Pla d'Ordenació Urbanística de Tarragona ja té el vistiplau definitiu de la Generalitat, després de gairebé 14 anys de tràmit. La Comissió d'Urbanisme ha donat llum verda al nou planejament, que es caracteritza per la gran provisió de sòl, la creació de nous eixamples per integrar els barris perifèrics i el soterrament de la via del tren al seu pas per Tarragona. La previsió de creixement en els pròxims anys és de 4.818.000 metres quadrats de sostre edificable.

El Pla General de Tarragona dibuixa el futur d'una ciutat que pot arribar als 185.000 habitants en els pròxims 12 anys. No creixerà en expansió; s'aniran ocupant els espais buits que queden entre els barris de Ponent i el centre. I també als voltants del riu Francolí i als terrenys de Terres Cavades. En total, uns 30.000 habitatges més abans del 2025. En aquest sentit, el regidor d'Urbanisme de l'Ajuntament de Tarragona, Carles Castillo, ha destacat que el pla es caracteritza a grans trets per les reserves de zona verda i la transformació d'usos a la zona industrial concentrada a l'N-340, així com la voluntat de "cosir" els barris de la perifèria, a través d'espais verds.

El pla general també inclou soterrar la via del tren des de la torre dels Escipions fins a la plaça Imperial Tàrraco, on hi hauria la nova estació de tren. El soterrament, llargament reivindicat, està previst amb una reserva de pas des de la platja Llarga i fins a pont del Francolí, perquè la via es pugui retirar de la costa. "El pla preveu que el tren no continuï sent una barrera entre costa i zona residencial", ha afirmat el cap de servei Francesc Santacana.

Tarragona és un dels municipis catalans que més ha tardat a elaborar un pla general. Però almenys és un pla que ja està adaptat a les noves lleis urbanístiques de la Generalitat. "Tarragona disposa d'un pla general de nova generació", ha afirmat el director general d'Ordenació del Territori i Urbanisme, Agustí Serra, després de fer-se pública la notícia. Actualment, només una tercera part dels ajuntaments catalans disposen d'un pla general adaptat a les noves lleis.

Llum verda al pla d'ordenació de Querol

La Comissió d'Urbanisme també ha donat llum verda al poble de Querol perquè aprovi provisionalment el seu pla territorial, un planejament que arrossega dècades de conflictes, presumptes casos de corrupció urbanística i macroprojectes inviables que multiplicaven per mil els habitatges del municipi. S'ha desclassificat molta superfície de sòl classificat -2.000 metres quadrats-i s'ha reduït, així, dràsticament el volum de sostre edificable.