Tancament del moviment veïnal per l'AP-7 a l'Ajuntament d'Amposta en protesta per la manca de suport municipal

ACN Amposta.-Dos portaveus del moviment veïnal que reclama la gratuïtat de l'autopista AP-7 han passat tota la nit al saló de plens de l'Ajuntament d'Amposta en protesta per la manca de suport de l'alcalde, Adam Tomàs, i el govern municipal d'ERC en la lluita contra les onze rotondes projectades al tram ebrenc de la N-340. També els recriminen el seu posicionament favorable a la vinyeta per part de la Generalitat, un impost que recauria sobre tots els conductors per finançar el manteniment de les infraestructures. Llorenç Navarro i Àngel Porres van prendre la decisió de tancar-se a les dependències municipals després d'intervenir al final del ple municipal. Retreuen a l'equip de govern que no compleixi els compromisos que havia assumit amb l'aprovació de diverses mocions recents.

Navarro ha recordat que aquest dilluns es complien tres anys que el moviment veïnal va començar a tallar la carretera N-340 -han protagonitzar ja 209 talls reivindicatius fins aquests moments- i han lamentat que els alcaldes del territori, en els quals havien dipositat la seva "confiança" per evitar la implantació de les rotondes, la línia contínua i la limitació de velocitat a 80 km\/h al tram ebrenc, no han respost en aquesta línia. "La carretera més important que ens unia amb Europa i al sud d'Espanya l'estan destrossant. Quan veiem això i els nostres alcaldes ens diuen que sí, però als dos dies, quan ens girem, veiem que no els importa el territori", ha subratllat el portaveu veïnal, que ja va protagonitzar també, recentment, un tancament a les dependències de la delegació del Govern a les Terres de l'Ebre pel mateix motiu. "Si els nostres polítics no fan res, ens tanquem per demostrar-los que no estem contents, com vam fer a la delegació del Govern. No estan fent la feina: pensen més en una cadira per marxar a Barcelona que en la gent que viu aquí", ha reblat.L'anunci del Ministeri de Foment, que preveu iniciar en breu les obres de cinc noves rotondes al tram ebrenc, una de les quals a Amposta, ha encès els ànims just després que es posés en marxa el desviament obligatori de camions bonificat. "Sembla com si això ho han fet uns o uns altres, que no tenim culpa. El 16 de setembre del 2015 -els alcaldes- eren sabedors i van demanar això a Foment. I els han donat el que volien. Sabem que això es fa per un motiu: que tot el trànsit vagi per l'AP-7 i aconseguir el que el que volen, la Generalitat vol imposar un impost, que és la vinyeta, pagar per circular per totes les autopistes i autovies. Ens ho vendran com l'alegria més gran que ens pugui tocar. És privatitzar la via pública, vendre la casa per anar de lloguer i ens cobraran el que els donaran la gana, perquè cada cop ho aniran pujant", ha declarat.A finals de juny, el ple d'Amposta va aprovar una moció per unanimitat amb la qual es reclamava, explícitament, que el manteniment de les autopistes no recaigués de forma directa sobre els usuaris mitjançant la vinyeta. Recentment, però, l'alcalde, Adam Tomàs, s'ha posicionat a favor d'aquesta fórmula en declaracions a diversos mitjans. Navarro, en aquest context, ha recordat l'existència de 350 quilòmetres d'autopistes o autovies titularitat de la Generalitat sense barreres però amb peatges a l'ombra que es paguen a càrrec dels pressupostos de l'administració. "No ho entenem: la gent passa i no paga. Són 180 milions d'euros. Si tan parlen de pagar per usar, per què no ho fan? Per què estan a prop de Barcelona i són set autopistes que allà la gent no ho sap que ho són? Si tenim aviat gratuïta l'AP-7 i l'AP-2 podrem circular per Catalunya com ens mereixem", ha precisat.D'altra banda, aquest dimarts a la tarda està convocat a la Cambra de Comerç de Tortosa un acte públic per reivindicar el desdoblament de la N-420 des de l'Aragó i fins el corredor del mediterrani, així com la seva interconnexió amb l'Eix de l'Ebre.

Anar al contingut