Tallat el trànsit al passeig de la Zona Franca per la construcció de dues estacions de metro

A partir d'ara i fins d'aquí a dos anys els vehicles no podran circular per cap dels tres carrils del passeig de la Zona Franca de Barcelona, en direcció al port. La causa són les obres de construcció de dues estacions de la línia 9 del metro, les de Foc de Cisell i Foneria. Així, a partir d'ara, els vehicles s'hauran de desviar per la carretera del Prat i els carrers de l'Energia, Alts Forns, Estany i Cisell per tornar al passeig de la Zona Franca.
Tallat el trànsit al passeig de la Zona Franca per la construcció de dues estacions de metro
Barcelona

Tallat el trànsit al passeig de la Zona Franca per la construcció de dues estacions de metro

A partir d'ara i fins d'aquí a dos anys els vehicles no podran circular per cap dels tres carrils del passeig de la Zona Franca de Barcelona, en direcció al port. La causa són les obres de construcció de dues estacions de la línia 9 del metro, les de Foc de Cisell i Foneria. Així, a partir d'ara, els vehicles s'hauran de desviar per la carretera del Prat i els carrers de l'Energia, Alts Forns, Estany i Cisell per tornar al passeig de la Zona Franca.
Les obres de construcció de dues estacions de la línia 9 del metro de Barcelona obliguen a desviar el trànsit en el passeig de la Zona Franca a partir d'ara i durant dos anys. Les estacions són les de Foc Cisell i Foneria, que donaran servei a unes 3.000 i 8.000 persones, respectivament.

El passeig de la Zona Franca en direcció a la plaça Cerdà mantindrà els tres carrils de circulació, però quedarà tallat en direcció al port de Barcelona. En aquest sentit, els vehicles es desviaran per la carretera del Prat i els carrers de l'Energia, Alts Forns, Estany i Cisell per tornar al passeig de la Zona Franca.

Aquests canvis obligaran a modificar el recorregut de les línies d'autobusos 9, 23, 37, 72, 109, 125 i N1 en direcció al port.

El tram de la línia 9 d'aquestes dues estacions inclou dues parades més, Ildefons Cerdà i Provençana, que pertanyen al municipi de l'Hospitalet de Llobregat, la construcció de les quals s'iniciarà a continuació. El mètode constructiu de la línia 9 permet executar de manera separada les estacions i el túnel, per a la perforació del qual s'utilitza la tuneladora.

Les estacions de Foneria i Foc Cisell se situaran a 30 metres de profunditat i estaran totalment adaptades a les persones amb mobilitat reduïda. En el cas de Foc Cisell, el disseny del vestíbul preveu la possibilitat de fer, en un futur, la correspondència amb la línia 2 de metro, que es prolongarà des de Paral·lel.