Suïssa / Alemanya

Suïssa investiga si els controladors aeris van cometre homicidi per negligència

Al sud d'Alemanya, els familiars de les víctimes russes de l'accident d'avió de dilluns han arribat al lloc del sinistre per identificar els cossos. Mentre aquestes famílies intenten assimilar les pèrdues, augmenten les sospites sobre els controladors suïssos perquè, segons s'ha sabut, qui va donar el primer avís de risc de xoc immediat va ser el pilot de l'avió de passatgers rus. És més, fa molt poca estona, la justícia suïssa ha decidit obrir un sumari per un possible delicte d'homicidi per negligència.

Actualitzat
Els familiars de les 69 víctimes russes del xoc entre un avió comercial i un avió de càrrega han arribat aquest matí a Alemanya, per visitar el lloc de l'accident. En total són 130 persones, acompanyades de dos metges i quatre psicòlegs. La policia els ha demanat que portin objectes personals dels morts, fotografies, roba o dossiers mèdics, perquè es puguin identificar tots els cossos. Mentrestant, continuen les acusacions contra els controladors aeris suïssos. Segons l'agència russa Ria, el pilot de l'avió rus, alertat pel seu propi sistema d'alarma, va ser el primer que va avisar la torre de control de Zuric que circulava en la mateixa trajectòria que un altre avió. El pilot ho va fer un minut i mig abans de xocar contra l'avió de càrrega, però el controlador aeri no li va demanar que descendís fins quaranta segons després. La companyia de seguretat aèria suïssa, Skyguide, no n'ha volgut fer cap comentari. A l'espera que s'analitzin les caixes negres, avui també s'ha conegut un informe fet fa només una setmana per responsables suïssos de Seguretat Aèria que alertava que el sistema automàtic d'alarma de la torre de Zuric no compleix els estàndards europeus. L'informe assenyala que durant el 2001, en l'espai aeri que controla Zuric, hi va haver 55 situacions de xoc imminent entre avions. Davant de tot això, el primer ministre rus ha reclamat que es prenguin mesures internacionals per evitar accidents com el de dilluns, i s'ha ajuntat així a la petició del ministre de Transports alemany de crear un espai únic europeu.
NOTÍCIES RELACIONADES
Anar al contingut