Suïssa acaba de perforar el túnel de Sant Gotard, el més llarg del món amb 57 quilòmetres de llargària

Suïssa ha desbancat el Japó en la construcció del túnel més llarg del món. Aquest divendres, la tuneladora ha acabat de perforar el túnel suís de Sant Gotard, que amb 57 quilòmetres de llargària, ha establert un nou rècord que fins ara estava en mans dels japonesos gràcies al túnel de Seikan, de 54 quilòmetres de recorregut. Al llarg dels 15 anys que ha durat la construcció del túnel de Sant Gotard, vuit operaris hi han perdut la vida.
Suïssa acaba de perforar el túnel de Sant Gotard, el més llarg del món amb 57 quilòmetres de llargària
Ginebra

Suïssa acaba de perforar el túnel de Sant Gotard, el més llarg del món amb 57 quilòmetres de llargària

Suïssa ha desbancat el Japó en la construcció del túnel més llarg del món. Aquest divendres, la tuneladora ha acabat de perforar el túnel suís de Sant Gotard, que amb 57 quilòmetres de llargària, ha establert un nou rècord que fins ara estava en mans dels japonesos gràcies al túnel de Seikan, de 54 quilòmetres de recorregut. Al llarg dels 15 anys que ha durat la construcció del túnel de Sant Gotard, vuit operaris hi han perdut la vida.
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge
Catorze anys de feina han culminat quan la tuneladora de nou metres i mig de diàmetre ha obert l'últim bloc de roca i ha unit els dos trams del nou túnel sota el massís de Sant Gotard. Amb 57 quilòmetres, és des d'aquest divendres el túnel més llarg del món. Una obra titànica que substituirà l'actual de 15 quilòmetres, construït fa 128 anys.

El túnel forma part del nou trajecte ferroviari entre Zuric i Lugano i travessa la part central dels Alps suïssos. Reduirà una hora el viatge en tren, però, sobretot, permetrà descongestionar les carreteres.

Els Alps són una barrera natural al mig d'una de les rutes comercials més transitades d'Europa: l'eix nord-sud. Desenes de milions de camions hi passen cada any, i hi deixen contaminació i pluja àcida que mata els arbres i que, per tant, augmenta el risc d'allaus. Però amb el nou túnel, camions i tràilers travessaran els Alps muntats en el ferrocarril: fins a 300 trens al dia.

Amb una inversió de més de 7.000 milions d'euros, el túnel ja es coneix a Suïssa com "l'obra del segle". El ministre suís de Transports, Moritz Leuenberger, per la seva banda, ha assegurat que "la muntanya és gran, nosaltres petits, però junts hem vençut la muntanya".


VÍDEOS RELACIONATS