Subhasten un manuscrit d'una obra de Beethoven per 1.700.000 euros

Poc s'ho pensava Ludwig van Beethoven quan mentre composava "La Gran Fuga", ara fa gairebé dos segles, el manuscrit on estampava les notes acabaria costant prop d'1.700.000 euros. Per aquest preu l'ha venut la casa de subhastes Sotheby's de Londres. Es tracta d'un manuscrit de 80 pàgines, el més extens mai conservat, d'una de les obres més revolucionàries del mestre. L'obra la va trobar accidentalment un treballador d'una biblioteca de Filadèlfia i ara és en mans anònimes.
Subhasten un manuscrit d'una obra de Beethoven per 1.700.000 euros
Londres

Subhasten un manuscrit d'una obra de Beethoven per 1.700.000 euros

Poc s'ho pensava Ludwig van Beethoven quan mentre composava "La Gran Fuga", ara fa gairebé dos segles, el manuscrit on estampava les notes acabaria costant prop d'1.700.000 euros. Per aquest preu l'ha venut la casa de subhastes Sotheby's de Londres. Es tracta d'un manuscrit de 80 pàgines, el més extens mai conservat, d'una de les obres més revolucionàries del mestre. L'obra la va trobar accidentalment un treballador d'una biblioteca de Filadèlfia i ara és en mans anònimes.
Una manuscrit del compositor alemany Ludwig van Beethoven l'han venut la casa Sotheby's, a Londres, per 1.655.685 euros. El manuscrit, de 80 pàgines, correspon a una de les obres més revolucionàries de Beethoven, és la partitura "La Gran Fuga", en si bemoll major en la versió per a piano a quatre mans, opus 134. Aquesta és l'única versió per a piano d'una de les obres capital del geni de Bonn i una de les poques que va escriure per a dos pianistes. "La Gran Fuga" la va començar el 1825 i havia de ser el final del seu quartet per a corda en si bemoll major, opus 130.

El manuscrit estè escrit en tinta negra i marró, on de vegades se superposa al llapis i inclou anotacions posteriors amb llapis vermell sobre paper de deu pentagrames, que el propi compositor va extendre en ocasions fins al mateix límit de la peça. La il·lustració s'allarga fins a un total de 80 pàgines, cosa que converteix la relíquia en el manuscrit més llarg i més important de Beethoven que mai abans s'havia trobat.

La troballa va ser accidental, quan un treballador de la biblioteca coneguda com el Seminari Teològic Palmer, de Filadèlfia, va trobar la partitura mentre feia un inventari del soterrani. D'aquesta manera es crea un altre misteri: com pot ser que la partitura estigués en aquell soterrani? De fet, només es tenia constància del manuscrit per una breu descripció d'un catàleg del 1890, però mai ningú no l'havia vist ni descrit, ni tant sols els deixebles de Beethoven.