Steve Jobs presenta l'iPad 2 i anuncia que arribarà el 25 de març

Tot i els rumors sobre la seva absència a causa de la seva salut, que el va obligar a deixar la màxima responsabilitat d'Apple temporalment, ha estat el mateix Steve Jobs qui ha presentat avui el nou iPad, la versió renovada de la tauleta que ha canviat el mercat dels aparells electrònics i que segons Jobs demostra la capacitat d'Apple per situar-se en l'era "post-PC".
Steve Jobs presenta l'iPad 2 i anuncia que arribarà el 25 de març
Estats Units

Steve Jobs presenta l'iPad 2 i anuncia que arribarà el 25 de març

Tot i els rumors sobre la seva absència a causa de la seva salut, que el va obligar a deixar la màxima responsabilitat d'Apple temporalment, ha estat el mateix Steve Jobs qui ha presentat avui el nou iPad, la versió renovada de la tauleta que ha canviat el mercat dels aparells electrònics i que segons Jobs demostra la capacitat d'Apple per situar-se en l'era "post-PC".
El conseller delegat d'Apple, Steve Jobs, ha estat una de les sorpreses en la presentació de l'iPad 2. (Foto: Reuters)

El conseller delegat d'Apple, Steve Jobs, ha estat una de les sorpreses en la presentació de l'iPad 2. (Foto: Reuters)

Steve Jobs -amb bon aspecte, segons els que hi són presents- és l'encarregat de donar a conèixer arreu del món l'iPad 2, la tauleta que arribarà a Europa el 25 de març i que es trobarà als Estats Units a partir del dia 11 d'aquest mes.

Entre les noves prestacions hi ha la rapidesa, multiplicada gràcies a un nou xip que anomenen A5, i que ara disposa de dues càmeres -una de frontal, que facilitarà les videoconferències, i una al darrere- i també incorpora el giroscopi que té el mòbil.

També en canvia l'aspecte: és una tercera part més prim que l'anterior, fins i tot més que l'iPhone4. Tot i aquestes novetats, manté l'autonomia de la bateria i també els preus, en les diferents versions de capacitat i amb connexió 3G o no.

Una altra novetat és el cable que connecta amb el televisor d'alta definició amb sortida HDMI.

Nou programari

El nou programari és més potent i millora les tasques del navegador Safari. A banda d'aquesta versió de l'iOS, Apple ha aprofitat l'escenari d'avui per presentar amb diversos responsables altres programes que han quedat renovats, i que tenen a veure amb l'edició de vídeos, la captura de fotografies o la creació de música. Aquests programes funcionen ara com a aplicacions que es descarreguen per un preu, tal com passa amb altres programes que ja es troben a l'AppStore.

A més, es posen a la venda unes fundes protectores de disseny lleuger de colors diferents que també serveixen per deixar-hi l'aparell recolzat.

Per tant, la nova versió de l'iPad és sobretot un instrument més ràpid, més prim i més lleuger, que costa el mateix, té les dues càmeres i accepta noves aplicacions que Apple ha elaborat. Com el mateix Jobs s'ha encarregat de dir, "no és una joguina sinó una eina per a la feina".

Ara bé, alguns comentaris externs deixen clar que les novetats no són suficients; que si algú no té l'aparell, ara és l'hora d'adquirir el 2, però que si ja el tenen més val esperar-se al 3. En realitat, Apple necessitava presentar la tauleta ara, perquè el 2011 és el de la cursa amb la competència i l'empresa necessitava tenir un producte millorat que els permetés ser innovadors.


Èxit de l'anterior

La confiança en les vendes d'aquesta novetat es basa en l'èxit del seu antecessor. N'han venut 15 milions d'unitats en nou mesos i tenen el 90% del mercat de les tauletes. Per això Jobs assegura que els seus competidors han quedat desconcertats.

Han venut fa poc la xifra de 100 milions de mòbils iPhone. Les seves dades són igualment espectaculars. Els usuaris ja han descarregat 100 milions de llibres i entre les tres botigues -iTunes, AppStore i iBooks- tenen 200 milions de comptes registrats. La casa Apple obté ara la majoria dels seus ingressos amb tres productes que han renovat el mercat. Primer l'iPod, l'any 2001; el mòbil va arribar el 2007, i el 2010 va ser l'any de l'iPad.

En l'acte, s'han preguntat obertament si després que l'any passat va ser l'any de l'iPad, aquest 2011 serà l'any dels "que copien", i han esmentat expressament els noms de les empreses que presenten productes similars. De fet, el dia 7 d'abril del 2010 es va fer la presentació mundial de l'iPad, després de molts mesos de rumors i intents fallits de posar al descobert la novetat abans d'hora. Més endavant, altres empreses van presentar i posar al mercat un producte de l'estil "tauleta", o almenys n'han anunciat l'aparició imminent. Però l'èxit de comunicació que obté Apple quan presenta un producte és encara una singularitat que les altres empreses no arriben a batre.