El cap de l'executiu espanyol, la ministra de Foment i el president de Castella i Lleó -darrere Rajoy-, durant el viatge inaugural de l'AV…
El cap de l'executiu espanyol, la ministra de Foment i el president de Castella i Lleó -darrere Rajoy-, durant el viatge inaugural de l'AVE que enllaça Valladolid, Palència i Lleó (EFE)

Standard & Poor's avisa de l'excés d'AVE a Espanya

L'agència de qualificació demana que s'estudiï la viabilitat i la rendibilitat de continuar l'expansió de línies d'AVE

RedaccióActualitzat

L'agència de qualificació Standard & Poor's ha fet públic un informe en què reclama que Espanya es replantegi la xarxa de línies d'AVE. En l'informe l'agència recorda que la majoria d'inversió pública en infraestructures s'està destinant des de fa anys a fer AVE, a pesar que la xarxa ja és de les més extenses del món, i suggereix que caldria una planificació que no es basi només en decisions polítiques, sinó que tingui també l'aval de professionals tècnics:

"La majoria de la inversió pública en infraestructures a Espanya durant els últims anys, i també el 2016, s'han destinat a l'expansió de la xarxa AVE. En la nostra opinió, podria ser útil analitzar la viabilitat i la rendibilitat d'afegir més quilòmetres a la xarxa AVE espanyola."

L'informe, que vol analitzar l'efecte que podria tenir l'actual incertesa política en el sector de les infraestructures, afirma que Espanya no té una estratègia o definició a llarg termini sobre infraestructures, i que això és un problema.

Els dubtes s'agreugen, diu S&P, per la recuperació de l'economia espanyola, que ha augmentat "la gana dels inversors", de manera que el 2015 han pujat les xifres d'inversió dedicades a infraestructures. Per tot això l'agència reclama un pla d'infraestructures a llarg termini, més enllà de les legislatures de quatre anys, i consensuat entre tots els "agents del sector".

La segona xarxa d'AVE al món

El país amb més quilòmetres d'AVE és la Xina i el segon ja és Espanya. Una de les últimes línies que s'ha afegit a la xarxa és la que uneix Valladolid i Lleó passant per Palència, inaugurada el setembre passat. Una línia que té la peculiaritat que la meitat del seu recorregut és de via única.

Anar al contingut