Steven Spielberg, al costat d'una figura dels Oscars
Spielberg vol produir un film sobre el conflicte del Caixmir (Reuters)

Spielberg contra Netflix: no vol les plataformes de "streaming" als Oscars

El director de cinema Steven Spielberg proposarà a l'Acadèmia que no accepti les pel·lícules de Netflix, Amazon, HBO o HULU

RedaccióActualitzat

El director de cinema Steven Spielberg no vol que les pel·lícules de Netflix puguin competir als Oscars i per això portarà aquesta iniciativa al pròxim sopar dels responsables de l'Acadèmia de Hollywood.

El director d'"E.T." argumenta que hi ha una situació de desigualtat entre el cinema a les plataformes de "streaming", com Netflix o Amazon, i l'estrena de les pel·lícules a les sales de cinema.

Ho va anunciar el portaveu del director a la revista digital Indiwire, especialitzada en cinema i televisió. La proposta es debatrà a la reunió de l'Acadèmia del mes d'abril.

 

La proposta de Spielberg sorgeix després de l'última edició dels premis Oscar, en què el film d'Alfonso Cuarón, "Roma", produït i distribuït per Netflix, va guanyar tres estatuetes.

El director de "Roma", Alfonso Cuarón, amb les tres estatuetes (Reuters)

 

No és la primera vegada que Spielberg es pronuncia sobre aquesta qüestió. L'any passat ja va fer declaracions en aquest sentit i va assegurar que les produccions per a les plataformes de "streaming" són "TV movies" i poden competir pels Emmys, però no als Oscars:

"Una vegada que et compromets amb un format de televisió, ets una pel·lícula de televisió. Certament, si és un bon espectacle, mereixen un Emmy, però no un Oscar."

Membres de l'Acadèmia han dit que estan oberts a revisar les normes, ja que es van crear l'any 2012 amb una situació diferent de la que hi ha actualment i que caldrà veure com cal actuar.

Proposta polèmica

Aquestes declaracions han provocat crítiques des del sector audiovisual, que es pregunten si l'Acadèmia de Hollywood podrà deixar de banda treballs com la producció del director Martin Scorsese "The Irishman" amb Robert DeNiro o Al Pacino, només perquè està produïda i distribuïda per Netflix.

 

The Hollywood Reporter explicava aquesta setmana quin són els plans de Netflix per convertir-la en la guanyadora de l'Oscar a millor pel·lícula. Expliquen que l'estrena a sales de cinema no serà tan limitada com la de "Roma" i que Netflix haurà d'informar de les xifres de taquilla. La intenció és apropar-se al model de negoci tradicional per aconseguir la preuada estatueta.

Netflix també estudia altres estratègies per a cinc de les seves produccions com "The Laundromat" de Steven Soderbergh amb Antonio Banderas, Meryl Streep i David Schwimmer; "The King", de David Michôd, amb Timothée Chalamet, Joel Edgerton i Robert Pattinson; "The Last Thing He Wanted", amb Ben Affleck i Anne Hathaway, i "The Pope", amb Anthony Hopkins.

ARXIVAT A:
CinemaPremis Oscars
Anar al contingut