Spanair tanca un acord per tornar els diners als passatgers afectats

El president de Spanair, Ferran Soriano, ha assegurat que els passatgers amb bitllets que no podran fer servir tenen dret a recuperar els diners. Soriano ha anunciat un acord amb la IATA, l'Associació Internacional del Transport Aeri, perquè així sigui. Els passatgers que van comprar els bitllets amb targeta poden demanar al seu banc que els retornin l'import, i si ho van fer a través d'una agència de viatges, la devolució està garantida. Aquest mateix dilluns hi ha més de 15.000 persones que havien de volar amb 143 vols de Spanair que hauran de ser recol·locades. En total, aquesta setmana caldrà recol·locar uns 83.000 passatgers de la companyia aèria catalana.
Spanair tanca un acord per tornar els diners als passatgers afectats
Barcelona

Spanair tanca un acord per tornar els diners als passatgers afectats

El president de Spanair, Ferran Soriano, ha assegurat que els passatgers amb bitllets que no podran fer servir tenen dret a recuperar els diners. Soriano ha anunciat un acord amb la IATA, l'Associació Internacional del Transport Aeri, perquè així sigui. Els passatgers que van comprar els bitllets amb targeta poden demanar al seu banc que els retornin l'import, i si ho van fer a través d'una agència de viatges, la devolució està garantida. Aquest mateix dilluns hi ha més de 15.000 persones que havien de volar amb 143 vols de Spanair que hauran de ser recol·locades. En total, aquesta setmana caldrà recol·locar uns 83.000 passatgers de la companyia aèria catalana.
Redacció Actualitzat
Passatgers de Spanair atesos pel personal de la companyia (Foto: EFE)

Passatgers de Spanair atesos pel personal de la companyia (Foto: EFE)

Els 36 d'avions de Spanair són a terra i l'única activitat de l'empresa es redueix als treballadors que atenen els passatgers afectats pel tancament. El tancament de la companyia afectarà aquest dilluns 15.386 passatgers, dels quals 8.860 des de l'aeroport del Prat, on Spanair concentrava la majoria de la seva activitat.

Dels 143 vols programats per Spanair per avui, 85 corresponen al Prat, 56 al de Barajas i 2 a altres instal·lacions aeroportuàries.

Aquests viatgers se sumen als 23.000 que han vist canviats els seus plans aquest cap de setmana.

4.000 treballadors afectats

El tancament de Spanair deixa a l'aire el futur d'uns 4.000 treballadors, 2.500 directes i uns 1.500 indirectes. El pilot Manel Reyes, delegat sindical de Sepla a Spanair, ha dit que els ha sorprès el tancament perquè el missatge de la companyia era que el futur estava garantit. Sobre un possible acord amb Qatar Airways, que havia de salvar la companyia, Reyes ha recordat que en unes declaracions recents que "el nostre president deia que estava tancat".

Els treballadors de l'aerolínia celebraran aquest migdia una assemblea a la seu de la companyia, a l'Hospitalet de Llobregat, per determinar quines accions emprenen i com els afectarà el procés concursal.

Per la seva banda, el president Ferran Soriano ha declarat a "Els matins" de TV3 que "els pagarem tan aviat com sigui possible" els diners que els falten de la nòmina. De moment, Spanair va avançar 1.000 euros del sou aquest cap de setmana com a primer pas, tot i reconèixer que ara mateix no tenen prou diners per pagar-los la nòmina completa.

L'hora de les reclamacions

Davant del cessament d'operacions de l'aerolínia de Spanair, l'Agència Catalana del Consum ha llançat una sèrie de recomanacions als passatgers afectats. Els usuaris amb el vol cancel·lat tenen dret a escollir entre la devolució de l'import del bitllet o la recol·locació en un mitjà de transport alternatiu.

Si el bitllet ha estat pagat mitjançant una targeta de crèdit, els usuaris poden dirigir-se a les seves entitats bancàries per demanar l'anul·lació del càrrec i el corresponent reemborsament de l'import en el compte.

Per rebre informació, es pot contactar amb la companyia Spanair mitjançant el telèfon 900 131 415 o el web www.spanair.com. En cas de no poder contactar amb la companyia, es poden adreçar al telèfon 012, o també al telèfon d'informació d'Aena 902 404 704 i a la seva web www.aena.es.

En el cas de viatges combinats, han de posar-se en contacte amb l'agència de viatges on l'hagin adquirit.

Si la solució que proposa la companyia aèria o l'agència de viatges no és satisfactòria, es pot presentar una reclamació mitjançant els fulls oficials de reclamació/denúncia de què disposen tots els establiments.