Sorli Discau posa en marxa un supermercat virtual a l'estació de FGC de Sarrià pioner a Europa

La cadena catalana Sorli Discau posa en marxa un supermercat virtual a l'estació de Ferrocarrils de Sarrià pioner a Europa. Els passatgers poden comprar a través dels seus telèfons mòbils intel·ligents escanejant codis QR.
Sorli Discau posa en marxa un supermercat virtual a l'estació de FGC de Sarrià pioner a Europa
Barcelona

Sorli Discau posa en marxa un supermercat virtual a l'estació de FGC de Sarrià pioner a Europa

La cadena catalana Sorli Discau posa en marxa un supermercat virtual a l'estació de Ferrocarrils de Sarrià pioner a Europa. Els passatgers poden comprar a través dels seus telèfons mòbils intel·ligents escanejant codis QR.
Redacció Actualitzat
Diverses persones capturen els codis QR dels productes en la presentació del pioner supermercat virtual.

El supermercat virtual s'ha intal·lat en un passadís de l'estació de FGC de Sarrià.

Anar a fer la compra ja fa temps que ha passat a la història per a molts gràcies a la proliferació de negocis en línia. Ara, però, l'empresa catalana de supermercats Sorli Discau ha donat una volta de rosca més a la possibilitat de comprar sense trepitjar una botiga. La cadena ha inaugurat a l'estació de ferrocarril de Sarrià un supermercat virtual, el primer d'aquestes característiques a Europa.

En un dels passadissos de l'estació s'hi ha instal·lat un gran plafó, com els que veiem habitualment de publicitat, on hi ha 400 productes per triar. L'usuari ha de fer servir el telèfon intel·ligent per capturar el codi QR del producte que vulgui. Un cop feta la comanda, l'empresa corresponent envia els productes a domicili.

Un establiment més


Amb aquesta nova modalitat de supermercat, Sorli Discau pretén captar com a clients entre un 10 i un 15% dels 10.000 passatgers que circulen cada dia per l'estació de Sarrià. Aquest és un volum aproximat al que rep cada dia un establiment petit o mitjà de la cadena.

Sorli Discau, empresa familiar catalana amb més de 90 anys d'història, ha invertit uns 60.000 euros per dur a terme aquesta iniciativa, pionera a Europa però que ja ha estat assajada a Corea del Sud, Sydney i Filadèlfia.

L'objectiu de la companyia catalana és poder estendre aquesta modalitat de compra a altres estacions dels ferrocarrils.

La iniciativa també és beneficiosa per Ferrocarrils de la Generalitat, que gràcies a ingressos no recurrents com aquest pot cobrir un percentatge més elevat del cost del servei.