El fresc abans i després de la seva "restauració"
El fresc abans i després de la seva "restauració"
Borja

S'organitza una recollida de firmes a internet perquè l'eccehomo es deixi com està

La petició demana que la pintura, ubicada al santuari de la Misericòrdia del municipi de Borja, no es restauri, i n'elogia la influència de Goya, Munch o Modigliani. L'autora de la "restauració", una dona de 80 anys, ha tingut un atac d'ansietat després del ressò internacional que ha tingut la seva acció.

RedaccióActualitzat
Aquest eccehomo era fins fa poc una obra desconeguda. La pintura, d'escàs valor artístic i ubicada als murs del santuari de la Misericòrdia del municipi de Borja (Saragossa), ha assolit fama mundial després que Cecilia Giménez el va intentar restaurar, convertint el crist en un dibuix amb aires infantils. La dona, de 80 anys, s'ha justificat i ha assegurat que "el mossèn ho sabia" i que moltes persones la van veure pintant perquè no ho feia d'amagat.

La destrossa ha agafat volada internacional i ha estat notícia en mitjans tan importants com "Le Monde", la BBC, el "New York Times" o "The Telegraph". El ressò que ha tingut la seva acció ha afectat la dona, que ha tingut un atac d'ansietat i és al llit molt afectada per la situació. L'Ajuntamemt de Borja no descarta emprendre accions legals contra ella perquè la pintura ha quedat "totalment destrossada".

De fet, els experts no saben si podran recuperar l'obra. Però contra gustos no hi ha res escrit, i també hi ha qui defensa la "restauració" feta per Cecilia Giménez. S'ha organitzat una recollida de firmes via internet perquè l'eccehomo es deixi tal com està. La petició qualifica l'acció de l'anciana com "un entranyable acte d'amor i un intel·ligent reflex de la situació política i social dels nostres temps". A més, afirma que el nou eccehomo combina l'"expressionisme primitiu de Francisco de Goya amb figures com Ensor, Munch o Modigliani".

(Passa el ratolí per sobre la foto per veure l'"eccehomo" abans i després.)


La restauració de l'eccehomo no ha passat inadvertida a les xarxes socials, ni tampoc la seva autora, que ha estat "trending topic" a Twitter. La xarxa anava plena d'acudits i de fotografies manipulades d'obres com "El sant sopar", de Leonardo da Vinci, amb les cares dels apòstols com l'eccehomo. També hi ha molts usuaris que han buscat semblances amb personatges d'actualitat o que s'han posat la foto del nou eccehomo com a perfil. A Facebook, han aparegut diferents grups de suport a Cecilia Giménez demanant que l'obra es mantingui com està.
Anar al contingut