Consoles PlayStation de Sony en una botiga de Tòquio. (Foto: Reuters)
Consoles PlayStation de Sony en una botiga de Tòquio. (Foto: Reuters)
Tòquio

Sony regala una assegurança d'un milió de dólars en cas de robatori als EUA

La multinacional japonesa Sony ofereix de forma gratuïta als seus usuaris nord-americans una assegurança d'un milió de dólars per les pèrdues econòmiques que es puguin derivar del robatori d'informació de les seves plataformes en línia. Els atacs informàtics que encara s'estan investigant han afectat uns 100 milions d'usuaris arreu del món dels serveis Playstation Network i Sony Online Entertaiment. El president de Sony Corporation, Howard Stringer, ha tornat a demanar disculpes als seus clients i ha afegit que no hi ha cap evidència confirmada que s'hagin utilitzat indegudament dades de les targetes de crèdit o informació personal.

Actualitzat
Sony regala als usuaris dels EUA una assegurança de cobertura de més de 680.000 euros en cas de robatori arran de l'atac informàtic sofert en les seves xarxes de jocs.

La companyia ha estimat que les intrusions en la xarxa de descàrregues i de joc en línia PlayStation Network (PSN), Qriocity i Sony Online Entertaiment (SOE) dels passats 16 i 19 d'abril han afectat a cent milions de comptes que han quedat al descobert.

El "mea culpa" del president


El president de Sony Corporation, Howard Stringer, en els primers comentaris públics després dels dos grans atacs a la seguretat de la companyia, ha demanat disculpes als clients i ha assegurat que la companyia ha ofert una pòlissa de garantia d'un milió de dòlars que cobrirà els danys econòmics i les despeses legals als seus clients dels EUA si són víctimes d'un robatori d'identitat.

"Sé que és un temps frustrant per a tots vostès", ha dit Stringer en el blog de PlayStation de Sony als EUA. D'altra banda, en un comunicat ha subratllat que "fins al moment no hi ha evidència confirmada que cap targeta de crèdit o informació personal hagi estat mal utilitzada, i seguim vigilant la situació de prop". Pel que fa al retorn a la normalitat dels serveis de Sony, el president de la companyia tampoc no ha volgut posar una data concreta, tot i que ha promès que serà aviat.

Por a l'impacte en els resultats

Més enllà de recuperar els seus serveis i d'evitar el robatori per usurpació d'identitat, Sony tem que aquets dos grans episodis de pirateria informàtica tinguin un impacte molt important en les vendes. "Encara que el negoci en xarxa en si només representa una petita contribució directa als guanys, nosaltres veiem una caiguda potencial en les vendes de hardware per la preocupació", ha explicat un analista de Citigruop Global Markets Japan, Kota Ezawa.

Anar al contingut