Sis minuts setmanals d'exercici intens poden valer com sis hores d'activitat física moderada

Sis minuts d'exercici físic intens a la setmana podrien ser tan efectius com sis hores d'activitat física moderada, segons es desprèn d'un nou estudi científic fet per la Universitat McMaster del Canadà. A l'estudi, publicat per la revista "Journal of Applied Physiology", es va demostrar que breus i intensos períodes d'exercici ajuden a millorar la capacitat muscular i la resistència. Tot i això, els experts adverteixen que tanta intensitat pot resultar massa esforç per a persones que no estan en forma.
Sis minuts setmanals d'exercici intens poden valer com sis hores d'activitat física moderada
Londres

Sis minuts setmanals d'exercici intens poden valer com sis hores d'activitat física moderada

Sis minuts d'exercici físic intens a la setmana podrien ser tan efectius com sis hores d'activitat física moderada, segons es desprèn d'un nou estudi científic fet per la Universitat McMaster del Canadà. A l'estudi, publicat per la revista "Journal of Applied Physiology", es va demostrar que breus i intensos períodes d'exercici ajuden a millorar la capacitat muscular i la resistència. Tot i això, els experts adverteixen que tanta intensitat pot resultar massa esforç per a persones que no estan en forma.
Actualitzat
Ara la falta de temps podria deixar de ser una excusa per a aquells que volen estar en forma. Un nou estudi científic fet al Canadà demostra que sis minuts d'exercici intens a la setmana poden ser tan efectius com sis hores d'activitat moderada a la setmana. L'estudi, publicat a "Journal of Applied Physiology" demostra que cicles breus i intensos d'exercici milloren la condició física de la mateixa manera que cicles més regulars.

Actualment, es recomana fer algun tipus d'exercici aeròbic durant 20 o 30 minuts, de tres a cinc vegades per setmana. Els investigadors canadencs que van portar a terme aquest nou estudi van treballar amb 23 persones en bona forma amb diferents programes d'entrenament tres vegades per setmana. Un primer grup va pedalejar en una bicicleta durant dues hores al dia, a un ritme moderat. Un segon grup ho va fer durant deu minuts, en cicles intensos d'un minut, a un ritme una mica més ràpid.

Un tercer grup va pedalejar a màxima velocitat durant dos minuts, en cicles de 30 segons i amb descansos de quatre minuts entre cadascun. Els participants van fer 30 quilòmetres al començament de l'estudi. Després de dues setmanes d'entrenament, van repetir la mateixa distància. Els resultats van mostrar que en els tres grups els voluntaris van millorar la seva capacitat física de la mateixa manera.

També es va trobar que el nivell d'absorció d'oxigen per part dels músculs -una mesura clau d'aptitud física- va ser el mateix en tots els grups. El cap de l'equip d'investigadors, el professor Martin Gibala, va declarar a la BBC que aquest tipus d'exercici, més breu i intens, pot ser una opció per als qui argumenten que no tenen temps per fer activitats físiques.

"Aquest tipus d'entrenament és molt exigent i requereix un alt nivell de motivació", va assenyalar el professor Gibala. "Tot i la seva poca freqüència, l'exercici d'alt impacte pot ajudar a millorar la capacitat física i la salut de manera notable", va agregar el científic.