Sindicats i usuaris protesten a Cervera de la Marenda en contra de la supressió del tren nocturn París-Portbou

Sindicats i usuaris protesten a Cervera de la Marenda en contra de la supressió del tren nocturn París-Portbou

Sindicats i usuaris protesten a Cervera de la Marenda en contra de la supressió del tren nocturn París-Portbou

ACN Cervera de la Merenda.-Unes 50 persones s'han concentrat a l'estació de tren de Cervera de Marenda (Catalunya del Nord) en protesta per la supressió del tren nocturn entre París i Portbou. Els sindicats asseguren que la decisió del govern francès comportarà la pèrdua de dotzenes de llocs de feina. El representant sindical de la CGT francesa Didier Aragon diu que "és una pena" que no hi hagi voluntat política per mantenir connectada la Catalunya del Nord amb el principat. A la protesta s'hi han sumat diverses associacions d'usuaris que denuncien que l'eliminació d'aquesta ruta els deixa "desemparats". El president de l'Associació Defensem el Tren de l'Empordà, Josep Maria Loste, alerta que ara no tenen cap interconnexió amb França fins a dos quarts de dotze del migdia. "La gent que vulgui anar a Llançà, Figueres o Barcelona des de la Catalunya Nord, no pot anar-hi al matí".

A quarts de nou del matí d'aquest divendres ha arribat a l'andana de l'estació de Portbou l'últim tren nocturn que uneix París amb la localitat alt-empordanesa. Una decisió que suposa la pèrdua de 20 llocs de feina de manera immediata, i també la fi de l'única connexió matinal que els ciutadans de la Catalunya del Nord tenien amb el principat, deixant de banda el TGV.El president de l'Associació Defensem el Tren de l'Empordà, Josep Maria Loste, assegura que això suposa trencar una interconnexió "vital" i critica que s'inverteixi molt en el tren d'alta velocitat "mentre suprimeixen aquestes línies".L'eliminació d'aquest servei ha generat protestes per part dels usuaris però també dels sindicats francesos. El representant de la CGT Didier Aragon assegura que la pèrdua de llocs de feina no és l'únic problema. "És molt fàcil mantenir connectada la Catalunya del Nord amb el Principat, però cal que els polítics ho vulguin", comentava Aragon en la concentració d'aquest dissabte que ha reunit mig centenar de persones.Una protesta a la que hi han donat suport sindicats catalans. Representants de la UGT i de CCOO s'han desplaçat a Cervera de la Merenda per "estar al costat dels companys francesos". El secretari general de Comissions Obreres a les comarques de Girona, Bartomeu Compte, recorda que a qui més afecta aquesta decisió és a treballadors d'un i altre costat de la frontera. Compte ha destacat que "si volem unir el territori ens cal fer una via ferroviària entre Perpinyà i Figueres important".El secretari general de CCOO a Girona diu que el desenvolupament del TGV "no és la fórmula" per generar estimular l'economia a la zona. "Hem de tenir en compte que són les rodalies i el transport de mercaderies qui crea riquesa".Seguiran lluitantAragon ha deixat clar que si el govern francès no restableix la línia entre París i Portbou "seguiran pressionant" per tal d'aconseguir que es retorni el que considera com un "servei bàsic" per els ciutadans d'aquesta zona transfronterera. "No pararem, i menys tenint el suport de totes les associacions d'usuaris", ha conclòs.La concentració ha acabat amb la lectura d'un manifest i els parlaments d'una desena de membres de diferents sindicats al costat de l'andana de l'estació de Cervera de la Marenda. Suport dels alcaldesLa protesta, convocada per sindicats francesos, ha començat a quarts de nou del matí a Portbou on hi ha estat present l'alcalde de la localitat, Josep Lluís Salas, que ha estat molt crític amb la supressió del servei. Salas destaca la importància que té el tren per el territori i recorda que Portbou "va néixer amb el ferrocarril". L'alcalde ha lamentat que "sembla que hi ha algú que vol fer desaparèixer les estacions petites com la nostra o Cervera".Salas ha fet esment de la importància que té el tren en aquesta zona de l'Alt Empordà. L'alcalde ha traslladat el suport de municipis com Elna, Llançà o Colera que es beneficiaven del servei del tren.