Alguaire

S'inaugura l'aeroport de Lleida-Alguaire tot i que no operarà fins al 5 de febrer

L'aeroport d'Alguaire va cremant etapes. El president de la Generalitat, José Montilla, ha estat l'encarregat d'inaugurar aquest diumenge oficialment el primer aeroport que gestionarà el govern català. L'Alguaire estarà operatiu d'aquí a dues setmanes, però, tot i això, encara queda feina per fer. Les instal·lacions estan enllestides, però se n'han de millorar els accessos. Els primers avions no s'enlairaran fins al 5 de febrer i ho faran amb destinació a París i Palma. La terminal preveu atendre 400.000 passatgers a l'any.

Actualitzat
Un vol procedent del Prat-Barcelona ha estat el primer que ha aterrat al nou aeroport. Com ja és tradició, aquest primer avió ha passat per sota d'un arc d'aigua. Entre els passatgers, la majoria autoritats, hi havia el president de la Generalitat, José Montilla, que ha estat l'encarregat d'inaugurar les noves instal·lacions del nou aeroport Lleida-Alguaire acompanyat d'una representació d'empresaris.

Durant el discurs d'inauguració, el president Montilla ha advertit que el nou model de gestió aeroportuària no és suficient i que no l'acceptarà fins que no hi hagi un acord que satisfaci les expectatives de Catalunya. En aquest sentit, Montilla ha dit que "és necessari seguir treballant amb la voluntat d'arribar a un acord satisfactori".

El nou aeroport de Catalunya

Lleida-Alguaire ha costat 90 milions d'euros i és el primer aeroport gestionat per la Generalitat. Una gestió que a partir de l'estiu s'encarregarà a una empresa privada, tot i que el govern català en conservarà la propietat.

La infraestructura ja consta com a operativa en el butlletí d'Aena, però no serà fins al 5 de febrer que es despatxaran els viatgers disposats a volar rumb a París o Palma. Seran els primers dels 400.000 passatgers anuals que es preveu que en els deu anys vinents transitaran per aquestes instal·lacions. S'enlairaran des d'una pista d'uns tres quilòmetres de llargada, la més llarga de Catalunya, sense comptar les tres de l'aeroport del Prat. A més, hi ha alguns terrenys reservats per ampliar-la, si fos necessari. La resta de la instal·lació, en canvi, està preparada per assumir aquest màxim de 400.000 passatgers a l'any, una quarta part dels que passen per Reus.

L'edifici, obra de l'arquitecte Fermín Vàzquez, es confon amb el paisatge gràcies a la seva coberta de colors agrícoles. La terminal té 4.000 metres quadrats, a l'aparcament hi ha lloc per a 120 vehicles, s'hi poden enlairar 14 vols per hora i pot gestionar 3.500 tones de mercaderies a l'any. La nova infraestructura arriba acompanyada d'unes grans perspectives de creixement econòmic per al territori.

Les instal·lacions estan pràcticament enllestides, però no es pot dir el mateix dels accessos. De moment, hi ha dues vies per arribar-hi. La millor és des de l'N-230, la carretera de Vielha, on venint des de Lleida hi ha un vial a l'esquerra que hi porta. L'altra opció, en pitjors condicions, és un camí que neix a l'N-240, a Almacelles. Els passatgers hauran de conformar-se amb aquestes vies fins que, d'aquí a un any, arribi a l'aeroport l'esperada autovia A-14.
ÀUDIOS RELACIONATS
Anar al contingut